Förster Creative Commons License 2002.01.08 0 0 8085
Régen nem írtam a topicba, de mentségem legyen, hogy nagyon elfoglalt vagyok. Szóval : valaki keresett BR 130-as motort. A Beleznai féle boltban nincs per pillanat, de ha van akkor cirka 2500-3000 HUF az ára. Sajnos nem emlékszem ki ajánlotta, de ott minden arany árban van, hivatkozással a Német Márka folyamatos drágulására. A Csikós Pista bácsinál rendelhető, ő 1800-2000 HUF-ért hozza. De várni kell. No most hogy előkészítettem magamnak a reklámot, ki vele:
Nekem van néhány motorom, használtak de negyon jó állapotúak. BR 130/01/03/41/E499-be való, BR 120/52/118/106-ba való és még egy harmadik fajta, ami a VT 137-ben van, meg még néhány régebbi gőzösben / BR75, stb. / eddig, mint tartalék alkatrészeket megtartottam, de most már nincs szükségem rájuk és baráti áron odaadom. Ha érdekel még valakit küldjön emilt.
Más : A V 43 azért esik szét, mert az egyik oldalán nem csavarral, hanem bepattintós módszerrel oldja meg a gyártó a stabilitást. Ez jó is de nem abból a viszonylag puha műanyagból, amiből a V 43 forgózsámolya készül. Én úgy küszöböltem ki ezt a dolgot, hogy a forgózsámoly összerakása után csavarhúzóval a helyére toltam azt a kis kapaszkodó fület és egy előre elkészített / műanyagból kivágott / pici lapocskát dugtam a csavarhúzó helyére. Többet nem fog szétesni és nem bonyolítja a további szétszedést sem. Próbáld ki ! Egyébként, mint azt Luc72 is írta, egy pici türelem és meglesz az új V 43-as hajtás abszolúte elérthető áron, ami tökéletes futást fog biztosítani a gépnek, leszámítva a kerek adta hibákat. Apropó nálatok is az a helyzet, hogy a tengely hossztengelye és a kerék síkja nem merőleges, tehát futás közben 8-as szerű forgást produkál a kerék ?
Mégegy apróság a V43-hoz. Aki teheti vegye le a lendkereket, mert tragikus a minősége és a Bűhler motor beégéssel honorálja, ha hosszabb távon ütő lendkerékkel kínozza valaki. Ugrásszerűen javul a billegés és remegés. De nagyon óvatosan vegyétek le a lendkereket, mert sajnos a rözítése úgy történt, hogy 1,9 mm-re, +/- 0,03 mm lett a lendkerék felfúrva és nagy erővel a motor tengelyére préselve. Éppen ezért nagyon szorul és vigyázni kell nehogy a motort is tönkre tegyük vele. A helyes az lett volna, ha mint az a nagy gyárakban bevett szokás, hogy fix 1,97 mm-re teszik a furatot és akkor is egy stabil de viszonylag könnyen oldható kötést hoznak létre. Egyébként a németországi barkácsboltokban lehet 1,97 és 2,03 mm-es fúrókat kapni. A 2,03 mm-est arra használják, hogy a 2 mm-es tengelyen forgó pl. fogaskerekek imbolygás nélkül forogjanak.
Jól elkalandoztam.
e-mail: Flieger@freestart.hu