etwg Creative Commons License 2002.01.05 0 0 8005
Ne szomorkodj ilyen hidegben, én sem vagyok már biztos minden részletben. Nekem csak azok a dolgok állnak össze, amik átmentek a kezemen, illetve maradékai még mindig a gyüjteményemet gazdagitja.

Valmikor amikor a ZEUKE elkezdte a TT-t (1960 körül), akkor volt már a Herr a maga H0m (keskenynyomtávu mozdonyaival), illetve a Zeuke és Herr közösen hoztak valamit a terepasztalra. Igaza van JSB-nek, hogy részletekben nem lehet követni ma már a dolgokat, mert szegények anno maguk sem tudták, mikor hol mi készül.
A Herr mozdonyt, ha megvizsgálod ott láthato a Herr konstruktöri iskola (E70-es ben megmaradt - egy tengely meghajtás, fémváz) a két keskenynyomtávu mozdonyban meg eltünt a mozdonnyal együtt. A BR23, és a BR81-es is ugyanilyen alapu volt (a legelsök). Késöbb valami megváltozott (nehézkes lett a fém beszerzése a boldog szociban), és a 60-as évek vége felé jött Renz (vagy Renk) mérnök ur, aki mindent egészen jol átdolgozott és egységesitett.
A Herr mozdonyban a motor is egy kicsit nagyobb volt (kb 2 mm-rel) ugyanigy az elsö BR23-sban is. Sajnos a BR81-es elsö darabjai már a veszendöbe mentek, igy nem tudom, hogy azok milyenek voltak, mert a késöbbi kaszniba ez a motor már bele sem fért volna. (A BR23-be belefért még 1970-ben is).

Ennyi. Hiteles története nincs igen a Zeuke-nak, valamikor az uj Modelleisebahnerben kitértek eme részletekre is, de nem tudom melyik számban. Szerintem, csak a belsö (ha még van ilyen) emberek tudnának több részlettel szolgálni, de nem hiszem, hogy ma már nagyon sokan vannak, akik mindent tudnak az akkori döntésekröl. Volt egy idö, amikor még a DMV klubok is bedolgoztak ugy a PIKO-nak mint a Zeukenak, söt mint azt már megbeszéltük a gyártás sokszor ki lett adva harmadik (egyébként pl. gombot gyárto) cégnek.

Előzmény: RolandTT (8003)