Mopi Creative Commons License 2001.12.25 0 0 7759
Egy kis kiegészítés az előző hozzászólásomhoz a nohab.hu-ról:

"... Az egyöntetû siker eredményeként az NSB 1969-ig összesen 34 darab mozdonyt rendelt a svéd gyárból, miután az ominózus 2246-os gépet 1957-ben Di3.602-es pályaszámmal állományba vette. Ebbõl 32 darab Co'Co' tengelyelrendezésû (Di3a 3.602-3.633) és 3 darab (Di3b 3.641-3.643) A1A'A1A' tengelyelrendezésû volt. A norvég terepviszonyokhoz sokkal jobban passzoltak a minden tengelyen hajtott gépek, a 3 darab nagysebességû (143 km/ó max. sebesség 105 helyett) "négylábú" eredetileg a Finn Államvasutaknak épült volna, de a finnek az utolsó pillanatban mégis elálltak a szerzõdéstõl, és ekkor NoHAB gyárban már elkezdék a saját szakállukra az 5 gép építését. A norvégek örömmel írták alá a gyárral a megállapodást ezekrõl a gépekrõl, de 3 példány építése ekkor már annyira elõrehaladott állapotban volt, hogy be kellett fejezni a finn verzió szerint, a maradék két gépet (3.622 és 3.623) még át tudták alakítani a norvég standardhoz. Ez az öt gép (és a 3.602 is) abban is különbözik a norvég "alap-Di3"-tól, hogy 30 centivel hosszabbak, 18900 mm-esek."

Kicsit OFF volt.

Előzmény: Mopi (7758)