Szia pg54
csak egy mondatodra térnék ki:
A másik, amit nem igazán értek, hogy nekünk nem jó a kétmotoros dízelgép, a nyugatnémeteknek pedig akkor a legsikeresebb mozdonya volt ilyen (V200).
Ennek más oka is volt.
Elöször is a német nemzeti büszkeség nem állithatott soha mást. (mégha a V200 dögledezett volna is).
Másodszor a németek mindig is a tulbonyolitott dolgokban látták inkább a haladást, mint az egyszerü, de megbizhato szerkezetekben. Igaz ehhez megvolt a jol képzett, ilyen aproságokat jol ismerö háttéripar.
Ha ezt szem elött tartjuk akkor más kicsit másképp állnak a dolgok.
A kérdés az mindig: megvan-e az adott országban üzemben az a háttér ami a bonyolultabb, nehézkesebb szerkezetek, esetünkben a mozdonyok bevetését indokolja, vagy inkább teszünk jot akkor, ha robusztos, csavarhuzóval meg kalapáccsal javitható mozdonyokat választunk, amit minden mozdonyvezetö, lakatos stb. pontosan megért és karban is tudja tartani.
Ez a szempont nemcsak a MÁV-ra volt érvényes, de sok amerikai, meg europai vasutra is, ahol elönybe részesitették az egyszerübb, de bevált konstrukciokat.
Sorolni lehetne pl. a vasutakat, ahonnan évekre kitiltották a Voith hidraulikát, de ez fennállt pl. a Siemens bizberre is, stb. Sajnos ezek a dolgok még ma is részben érvényesek, és nem egy esetben a adott mentalitással is magyarázhatok.