pg54 írta:
> Az újsághoz ötletek:
> - járműtörténet folytatása
Csak annyit tennék azért hozzá, hogy a járműtörténeteket "hivatalosan" többször is megírták az elmúlt 10 évben. Szvsz. azokat nem érdemes ismételni. De kiegészítve a "nem hivatalos" információval érdekesebb lehet.
> régi gépek színes fotó, esetleg rajzai
Errôl jut eszembe: sehol sem láttam még leírást a MÁV szinezésekrôl. Mikor tértek át az egész sötét zöld (zöldesfekete?!!!) kocsiszekrényre? A tetô akkor fehér volt? Mikor tértek át feketére. Egyáltalán, ha ki lehet deríteni, milyenek voltak ezek a szinek? A nosztalgia kocsik nem egyformák (még a két Cmn sem!!!) Lehet azt tudni, hogy milyen volt az eredeti? Tudom, ez nagyon nehéz kérdés, hiszen színes fénykép nem volt, ami volt, az kifakult, az esetleges színminták a napon kifakultak, zárt helyen besötétedtek. De mégis jó lenne tudni valamit. Aztán elvitatkozhatunk azon, hogy ez igaz-e - mint ahogy a németek már évtizedek óta vitatkoznak azon, hogy milyen zöldre voltak a porosz meg a bajor mozdonyok festve...
- 1-1 jellegrajz közlése, akár nagyobb, behajtott íven
Szerintem azokat, amik bent vannak a "Vontatójármű Albumban", azokat kár újra lehozni. De mi van a kocsikkal? Igen ritka az információ róluk, van cikk a "Vasúthistória évkönyvben" a Csuka kocsikról meg a könnyű kocsikról, egy pár szó az ötvenes és hatvanas évek fejlesztéseirôl. De a korábbiakról alig valami. Cmn-bôl van két Nosztalgia kocsi, Bz, Cz-bôl nincs, csak fénykép, a korábbi számtalan Ah, Bh és Ch kocsikról alig valami.
A teherkocsik pedig aztán igazán gyalázatosan vannak reprezentálva. A "Vasúthistória évkönyvek" rajzai mégcsak nem is arányosak!!!