jpmaster Creative Commons License 2001.11.05 0 0 4604
hoze!

Első sorban is köszönöm, reméltem, hogy kellemes volt hirtelen megjelenésem.
Szóval a Toyotádon (és minden ilyen rendszerű kocsin) azért lehet bármekkora sebességnél kapcsolni az első hajtást, mert manuális hub (szabadonfutó) van az első tengelybe épitve. Márha már előtte összezártad!!! Ekkor a kerék hajtja a 2 féltengelyt, első diffit, kardánt, be az osztóműig. Itt van 2 tök egyforma fogaskerék azonos fordulatszámmal. Az egyiken van egy csúszóhüvely (belső fogazással) és ezt egy karral simán előbbre tolod úgy, hogy mind2 f.keréken egyszerre legyen, igy "összekapcsoltad" mind2-t. Hát persze ez azért nem teljesen igy van, de talán látatlanba könnyebb Lképzelni.
Ez akkor játszik, ha BIZTOS vagy abban, hogy már zárt az eleje! Ez az "elavult" rendszer a mai napig a leg1xübb, de ki kell szállni a kocsiból, mielőtt a cikis részhez érsz. Ennél "modernebb" a fix 4x4, itt állandó az elsőh. is, de fogyasztástöbblet az ára. A köztes megoldás a "kisemkellszállnom de vanelsőhajtásom" módszer, itt vákum, röpsúly, elekromágnes, szóval mindenféle változat be van vetve a baldóver kényelme, és a fogyasztás csökkentése érdekében. Itt az osztómű "felpörgeti" az elejét és a kerékagy valamilyen, már leirt módon zár. Ezért irják az okosok, hogy lassú tempónál kapcsolj (bár lehetne akár végseb.-nél is) mert mondjuk egy 1:1-es motor-váltó áttételnél 5000 fordulatnál ennyire kellene gyorsitani azt a holt tömeget. Hát egyszerűbb 500-ra, mint 5000-re.

A Cherokee-n egyébként vákumos rendszer van, ami a motor leállitása esetén se engedi el az elejét, csak, ha kikapcsolja a karral a vezető pl: Pelican tagtárs, és egy pillanatnyi gázelvételkor ugrik ki.
Egyéb technikai kérdés?

JP

Előzmény: hoze (4599)