Zugi Creative Commons License 2001.10.29 0 0 30
Többen írtatok ezekről a Tétényi fennsíkon lévő katonai bázisokról. Én is sokfélét hallottam már róla, olyanokat is állítólag, hogy hatalmas föld alatti létesítmények is vannak ott, mindenféle raktárak, ahol teherautók is lazán tudnak közlekedni, így talán még egy föld alatti vasútnyomvonal szakasz sem lehetne nagyon hihetetlen. De a mi szempontunkból szerintem ennek semmi jelentősége nincs a közlekedésünkre nézve.

Ami a felsővezetés és a lesüllyesztés témakörét illeti, szerintem is a lesüllyesztés a kifizetődőbb és a környezetbarátabb. Felsővezetés drágább is, és csak annyi a haszna, hogy átjárható lenne alatta a Duna part felé, de a látvány sokkal elrontottabb és hanghatás halmozottabb lenne, ha ki is emeljük a vonalat. Egyébként ha valaki a pusztaszabolcsi nyomvonalon vonatozik (én gyakran járok arra), akkor Érdnél áthalad egy olyan helyen, ahol le van süllyesztve az egyik vonal, a másik elkanyarodó vonal meg felette megy át. Tehát nem tudom mekkora szakaszon, de ott már kipróbált dolog ez, meg kell nézni.
Másrészt sokat olvastam aról a tervről is, hogy a MÁV a Déli pályaudvarról induló vágányait lefedje, amik ugye befutnak utána egy alagútba a Gellért-hegy nyúlványa alá, majd a Villányi út térségében bukkan ki ismét. Tehát már másoknak is eszükbe jutott, hogy befedés után a rajta levő területet hasznosítsák, és evvel negszüntessék Budapest központi területén a nyílt vasútközlekedést, ami zajcsökkenés (megszűnés) és értékes területnyereség mellett várostervezési előnyt is hoz, mert eltüntettek egy problémát a vasút által megosztott és átjárhatatlan területen.
Egyelőre azonban sajnos még ebben sincs semmi elmozdulás.

Üdv:
Zugi

Előzmény: Törölt nick (28)