etwg Creative Commons License 2001.10.24 0 0 6684
Szia csikos,

ebben a korai hajnalban es mint barat, nem kivanok belegazolni patriota erzelmeidbe, de azert ne ringassuk magunkat tul nagy almokban. A kov. mondatod kesztetett erre a reakciora:

"Itten gyártották Európa legszebb gőzmozdonyait, és nincs belőlük sehol semmi modellben!"

Hat ilyesmi elofordul masokkal is. A baj ott van, hogy nemet mozdonyokbol meg azokat is megcsinaltak modellben, ami soha az eletben nem jott ki a gyarbol (pl. a nemet nagy, szerkocsis mallet - most nem tudom a szamat), addig sok mas, es nem is kis europai gyar gyonyoru mozdonyai mind a mai napig mellozve lettek. Ide nem csak a Ganz vagy a Mavag mozdonyai tartoznak, de ide kell sorolni a SKODA, a CKD, a lengyel, a NOHAB de meg a belga vagy a spanyol mozdonyokat is.
A szepsegversennyel is ugy allunk, hogy egy angol a mai napig nem tudja felfogni, mi a fenenek az a sok cso meg szerelveny a kontinens mozdonyain ami ugye az angol mozdonyokrol hianyzik (!?). Nekik a sima vonalak a szebbek. Az osztrak a Golsdorf elegge esetlen mozdonyait tartja a legszebbnek, csak amikor melle allitjak pl. Strashofban a egykoru SKODA mozdonyokat a maguk vekony wolfarma-acel csatloival, formatervezett (1927!!) kazanjaval, festomuvesz altal kialakitott szinkombinacioval (zold, piros, barna), akkor tunik sokszor ugy, hogy azert megis csak van kulonbseg a szepseg es szepseg kozott. Nyilvan odaallhatna a 424-es is, a modellvilagban sajnos csak a Gutzold mozdony tehetne meg ugyanezt.
A modellipar azonban meg a mas szempontbol is vilgcsucs kozeli konstrukciokat is mellozi. Van europaban egy tipusu mozdony, diesel, ismet formatervezett kaszni, festes, 7500 darab keszult 1963 ota, (hol van ehhez pl. a Taurus a maga nehany tizes, esetleg majd 100-s sorozataval), es mind a mai napig csak nehany modellezo baratunk vetemedett a megepitesere. A felsorololast nyilvan folytatni lehetne, de nincs sok ertelme.

Előzmény: Törölt nick (6671)