etwg Creative Commons License 2001.10.18 0 0 6539
Én is igazat adok neked NOHAB, mert tényleg nem érdemes sok mindent jabvitani, ami jo és megbizhato.

Azokban az idökben (ugy 50 éve) sokkal több idö meg energia maradt a tervezésre, meg akkor sokkal nagyobb számban is tudták épiteni a dolgokat (motorokat, mozdonyokat) mint az ma tudnák. Igy sokkal nagyobb lett a lehetöség a tökélyre. Itt pont a GM-nek a tapasztalata volt a legfontosabb, hogy egy olyan motort tudott már akkor szállitani, ami érett volt a vasutra, és jo anyagok stb. nagy hosszu életet garantáltak.
Sajnos a mai mozdonyokra ez nem biztos hogy valaha is érvényes lesz, (mert szinte alig lehet szo 100 darabos sorozatokról), igy maga a rendszer sem érhet igazán be. Erre rengeteg pálda van Németországbol, meg Ausztriábol is. Hiába jelennek meg a legujabb, legmodernebb mozdonyok, alig náhány év mulva a selejtezési listára kerülnek.

Egyet azonban nem szabad elfelejteni, hogy szinte valamennyi nyugati vasut rengeteg pénzt és energiát költ a jármüpark karbantartására (Svájcban még sokkal öregebb mozdonyok is üzemben vannak, pedig nem hiszem hogy nagyon valamilyen PHARE vagy hasonlo segélyre szorulnának), igy a matuzsálemi mozdonyok is aránylag modern technologiával rendelkeznek - ami sajnos az M61-esekre aligha vonatkozik -, mert ugy abban az idöben még nem kellett sporolni a kereten meg hasonlo részeken, ami probléma nélkül kibirhat akár egy évszázadot is, és még mindig modern, idötállo lehet.
Tudtommal a az EMD az USA-ban egy egész aktiv politikát folytat és elvállalja saját mozdonyainak a teljes felujitását, és igy azok életét jelentösen meghosszabitják. Ilyenre Kelet-Europában csak igen lassan szoknak hozzá az emberek, pedig itt sokszor még megvan a technologia is - Nyugaton sok gyár már papiron sem létezik (lásd a NOHAB-ot).
Vannak már hasonló törekvések a környezö államokban is, és nem egy mozdony, kocsi lett teljesen renoválva, hogy mág egy néhány évtizedet szolgáljon.

Előzmény: nohab (6538)