nohab Creative Commons License 2001.10.18 0 0 6538
csíkostáTTú 2001.10.17 22:07 (6496)

Amúgy szép és jó mozdony, csak egy hibája van: kevés híjján 50 éves konstrukció. Az idő sajna halad...

Ez így van, de vegyük észre azt, hogy ahol lecserélték (Norvégia, Dánia), ott újabbakra és korszerűbbekre cserélték, ill. addig használták, amíg nem tudtak jobbat találni (azért is használták mind Dániában, mind Norvégiában legalább 10-15 évvel tovább, mint ahogy tervezték, és ezért is megy Belgiumban ma is a balesetben megsérült gépek kivételével szinte az összes, pedig azok igazán öregek, '56-58-as építésű gépek! És hiába 50 éves a konstrukció, ha - itthon maradva - az 50 éves konstrukció 65 éves motorkonstrukciójából már régen száműztek olyan megoldásokat, mint pl. nagynyomású gázolajcső (pl. M41), mert már 1935-ben elavult volt. Én az "elavult" kifejezéssel a volt szocialista barakk termékeivel párhuzamba állítva csínján bánnék. Inkább egy 1970-es Mercedes, mint egy 1988-as vadonatúj Trabant.

Szóval abban maximálisan igazad van, hogy általában egy 50 éves konstrukció elavult. A kérdés az, hogy mi van ma helyette. Ha még elavultabb (itthon ez van), akkor bukta. Ha valóban korszerű (Dánia, Norvégia), akkor nem.

Előzmény: Törölt nick (6514)