csíkostáTTú írta:
> A motorvezérlésben igazad van, amit írtam a régi cucilista mocikra vonatkozik.
Na ezt már végképp nem bírom követni.
Jó lenne tudni, hogy volt-e valakinek is baja az impulzusvezérléssel, vagy csak hallomásból ill. ilyen-olyan elméleti megfontolásból foglal állást.
Jómagam kipróbáltam a dolgot. Az igazi bajom az volt vele, hogy - annak érdekében, hogy a kapcsolás egyszerű legyen - viszonylag nagy frekvenciát használtam, 10kHz felett. Itt viszont már a motorok önindukciójának a hatása komolyan jelentkezett. A különféle mozdonyok más-más sebességeket mutattak, ahogy a kitöltés növekedett. Azok a mozdonyok ugyanis, amelyek motorjának nagy volt az önindukciója, még 50%-os kitöltésnél is alig indultak el, mert a látszólagos ellenállás az impulzusokkal szemben nagy volt. A kis önindukciójú motorok viszont egyenletesen reagáltak, ugyanúgy, mint a szűrt egyenfeszültségre.
Nem tapasztaltam különbséget szocialista és kapitalista mozdonyok között. Azóta átépítettem a tápegységet lineáris tranzisztorosra. (2db 3055, ha valakinek ez mond valamit)
Egyébként Amerikában igen népszerűek az impulzusszélesség vezérlést használó tápegységek.