rezgaras Creative Commons License 2001.09.26 0 0 6137
csíkostáTTú írta:

> Az jutott eszembe...

Te, ez nagy igazság. Valahogy úgy néz ki, hogy nincs még meg a tapasztalat, hogy hogy kell egybôl jó modelleket konstruálni, ezért "menet közben" javítanak a konstrukción. Persze én attól tartok, hogy az ilyesmi üzletileg is egy katasztrófa - új szerszámok, módszerek, stb. Remélhetôleg egy idô után megtanulják a gyártók a házi feladatokat és képesek lesznek egybôl jó modelleket konstruálni. Bár nem ártana _elôször_ kinézni az ablakon.

Fuggerth az M41-hez elôször egy olyan megoldást alkalmazott, amilyet manapság senki nem használ. Aztán átkonstruálta az egészet, hasonló lett, mint a legtöbb külföldi modell, csak éppen a lendkereket felejtette ki. Majd a következô menetben, úgy 2005 tájékán az is lesz ;-(((

Nagy gyárak is néha így csinálják, csak nem a technológia mögött kullogva, hanem a kegújabb megoldásokat alkalmazva. Athearn-nak az F7-es modellje már - ha jól tudom - 50 éves konstrukció (még az elôd, a Globe cég kezdte gyártani). Azóta olyan, mint a nagyapám fejszéje, a belseje teljesen más, mint az eredeti volt. Az eredetiben egy motor volt a hátsó forgóvázra szerelve. A 60-as években vezették be a középmotoros-kardántengelyes moduláris konstrukciót, ami mind a mai napig az összes Athearn modellben megtalálható. A 70-es években vezették be az 5 pólusú motort és a lendkereket. Azóta csak kis konstrukciós változtatások történtek, mint a szinteröntött lendkerekek lecserélése forgácsoltakra. És mindezt nagyon gazdaságosan tették. A modelljeik nem futnak csodásan, de rettenetesen megbízhatóan.

Előzmény: Törölt nick (6131)