etwg Creative Commons License 2001.08.31 0 0 5781
Szia Steve

nincs teljesen igazad, mert a hosszu csigatengelyt még a Zeuke találta ki. Az utolso sorozatok a 70-es évek elején ZEUKE dobozban már igy jöttek ki, de a céget közben államositották.
Ha jól emléxem a Zeuke egy jubileum alkalmából tervezte át a modelleket. Annak idején volt valamilyen jubileumi prospektus is (nem tudom pontosan mikor), ahol a mérnökük elmondta, hogy mire készülnek. Azt hiszem a BR23-as volt az utolsó amit átalakitottak. Még emléxem, hogy az uj verzió sajnos rosszabbul ment mint a jo öreg egy tengelyemeghajtásu masina, és föleg annak a hangja volt sokkal elfogathatóbb - a csatlok sustorgása nagyon kellemes volt. A mozdony fémkeretes volt, igy ismét jobb sulyelosztásu, mint a késöbbi műanyagkeretes változat, habár az egész nehezebb volt elödjénél.

A sulypont kérdéshez, csak annyit, hogy igaz a 118, V200-ban is voltak felsö sulyok, ahogy irod, ennek ellenére a mozdony sulypontja a nagy also fémdarab miatt mégis, kb. 5 mm volt lejjebb mint akár a E499 vagy a E11-esnél.

Előzmény: Törölt nick (5778)