erminavet Creative Commons License 2001.08.09 0 0 45
Sziasztok!

Tegnap (július 4., szerda, 4. o.) még elengedtem a szemem mellett, de ma (júlis 5., csütörtök, 5. oldal) is megismételte a Népszabadság az M8-asról készült borzalmas térképet. Így hát már nem hagyom szó nélkül, hátha egy kicsit ezzel is élet kerül ebbe a mostanában nem túl pörgő topikba. A legjobb ezekben a rajzokban, hogy az M8-as Szolnokot hatalmas déli ívvel közelíti meg, kis jóindulattal háromszor, de akár ötször (!) is keresztezve a Tiszát! Namost vagy nagyon jó üzlet valakinek Tisza hidat építeni ( :-) ), vagy már megint olyanok rajzolták, ellenőrizték a térképet a Népszabóságnál, akiknek nemcsak hozzáértésük (ez valjuk be, elfogadható - én is firkász vagyok), de affinitásuk, sőt mondhatnám természetes intelligenciájuk sincs a térképekhez. Az egész nyomvonalról az látszik, hogy a fent jellemzett emberek szóbeli vagy írásbeli forrás (tegnap az MTI, ma a Híd Egyesület szerepel forrásként) alapján rajzolnak, tehát nem kapnak térképvázlatot. Annyi eszük meg nincs pl. maguktól, hogy a gyorsforgalmi utat ne a városok közepét jelentő pöttyön vigyék keresztül, vagy, hogy ne rajzoljanak értelmetlen kunkorokat. Ez az eljárás egyébként rendszeres a Népszabiban (is), és a tegnapi térképen meg a szövegben ezen kívül is van számos hiba.

A cikkek érdemi része persze sok érdekességet tartalmaz, az M8-M4, M6, M7 nyomvonaláról pl. szívesen értekeznék itt, ha akad partner...

Aki még nem ismerne, más közlekedési topikokban (pl. városi és elővárosi közlekedés) elő szoktam fordulni.

ti