Nagyon régi hozzászólás, de ez szemet szúrt:
A Titanic gyors süllyedésében nem a sérülés mérete játszott döntő szerepet. Normális körülmények között ekkora hasadás nem okozott volna katasztrófát, azonban a 0 °C körüli víz hőmérsékletére hűlve az acél rideggé, törékennyé válik. Ez vezethetett a hajótest kettétöréséhez
Mint gépészmérnök, én is tanultam elég kemény dózisban anyagszerkezettant, de nehezen tudom elképzelni, hogy az acél ridegségére a 20°C körüli hőmérsékletről 0 °C-ra való hűlés ekkora szerepet játszhat.
Az már csak hab a tortán, hogy itt a teljes hajótest tört ketté, és akkor a 0 °C-os hőmérsékletről értelmetlen beszélni, hiszen a hajótest külső részét kivéve - ami a vízzel érintkezett - ott van még a géptér is, ahol ugye meleg van.
Ez az elmélet szerintem sántít.