nohab Creative Commons License 2001.07.25 0 0 621
Nagyon régi hozzászólás, de ez szemet szúrt:

A Titanic gyors süllyedésében nem a sérülés mérete játszott döntő szerepet. Normális körülmények között ekkora hasadás nem okozott volna katasztrófát, azonban a 0 °C körüli víz hőmérsékletére hűlve az acél rideggé, törékennyé válik. Ez vezethetett a hajótest kettétöréséhez

Mint gépészmérnök, én is tanultam elég kemény dózisban anyagszerkezettant, de nehezen tudom elképzelni, hogy az acél ridegségére a 20°C körüli hőmérsékletről 0 °C-ra való hűlés ekkora szerepet játszhat.

Az már csak hab a tortán, hogy itt a teljes hajótest tört ketté, és akkor a 0 °C-os hőmérsékletről értelmetlen beszélni, hiszen a hajótest külső részét kivéve - ami a vízzel érintkezett - ott van még a géptér is, ahol ugye meleg van.

Ez az elmélet szerintem sántít.

Előzmény: trophy (473)