GEORGIE Creative Commons License 2001.07.24 0 0 617
es egy polgari hozzaszolas. Tolem!!!!:-)))

Vasarnap este a Spektrum ismet musorre tuzte a Hajokatasztrofak cimu musort.
Ebben szerepelt az 1997-ben szerencsetlenul jart Estonia.
A hajo elsullyedesenek okat ket kulonbozo vizsgalobizottsag probalta megmagyarazni.\
1. A finn-sved-eszt kormany altal letrehozott VB szerint a komphajo orran levo ajto nem birta a 4 m-es hullamokat es emiatt leszakadt es a hajo orran beomlott a viz. (Akkor 6 m-es hullamok voltak, es modellkiserlettel bizonyitottak).
2. A nemet hajoepitok szovetsege altal letrehozott VB (ok epitettek a hajot) szerint a hajo olyan muszaki allapotban volt, hogy nem lett volna szabad kifutnia.
A hajo a tengeren jobb oldalon leket kapott (a hajo 20 fokkal jobbra dolt, majd valahogy visszabillent az alaphelyzetbe es 15 perccel kesobb dolt meg vegzetesen jobbra) es ezt kovetoen szakadt le a hajoorron levo ajto.

A tet nem kicsi, hiszen a 857 aldozatot valakinek karteriteni kell.

Igen erdekesnek tunt, hogy 3 hettel a katasztrofa utan a kormanyok se akartak kiemelni a hajot es 1999-ben egy soderes hajot kuldtek a roncs fele, hogy vasbeton szarkofagot rakjon ra.

Kicsit gyanus, nem?

Szerintetek mennyire biztonsagosak ezek a komphajok, illetve szerintetek mi volt a katasztrofa valodi oka (esettleg van-e a temarol valami igenyesebb weboldal)?