Hi, Mogorva,
Bocs mindenkitől, akiknek az alábbiak ismertek. Úgy gondolom, ideje ismét kitérni az ex NDK modellek gyártóira.
Szóval. Való igaz az, hogy az NDK modelleket nálunk, de szerintem Kelet-Európa-szerte összefoglalóan csak PIKO gyűjtőnév alatt említik. Egyébként ezt mesterségesen is így idézték elő, hiszen egyazon katalógusban jelentek meg. Ok lehet az is, hogy a szocialista hagyományoknak megfelelően 1 külker cég foglalkozott az exporttal. Ha jól emléxem, Demusa volt a neve.
A tényleges gyártót a katalógusszám alapján lehetett megállapítani. Nemcsak a PIKO és a Gützold volt, hanem pl. Schicht. Ők vagonokat, főleg személyszállítókat gyártottak. A Schicht modelleket onnan lehetett megismerni, hogy a kapcsolószerkezet „füle” nem lemezből, hanem huzalból készült. Volt azután pl. a Hruska, stb., stb. Ismétlem; mindezek a köztudatban PIKO-ként szerepeltek.
A Gützold sok mozdonyt gyártott. A teljesség igénye nélkül: BR75, BN150, V100-BR110, V180-BR118, V200 (érdekes, hogy ebből az egyébként anno igen gyakori mozdonyból elég kevés bukkan fel pl. a börzén), stb. És hát természetesen a BR24, melynek értékéből tehát Gützold mivolta semmit nem von le. Az, hogy a pályaszámok különbözőek, viszont egy más tészta. Igen érdekes, amit írsz, mert a katalógusokban általában hátulnézeti kép nincs. Nem tudom, a 24-ről van-e, mert most 200 km-re vagyok a katalógusaimtól, de este megnézem. Úgyhogy e téren a többiektől kérek segítséget.
Még1x bocs, ha ismétlésekbe bocsátkoztam.