zolibá Creative Commons License 2001.06.14 0 0 7188
DAttis:
Valamekkora áramlással szembeni ellenállása valóban van a TU-154-es 2. hajtómű beömlőcsövének, de mivel megfelelő mérnöki számítással ez számítható érték, ennek megfelelően méretezték.
A 154-es fenékre ülési lehetőségéről a kérdés jogos. Elvben van rá lehetőség, hogy leüljön a gép, de ehhez az utasok és a teherárú és poggyászok tömegének igen aránytalan eloszlása szükséges. Nem ismerem a most használatos gyakorlatot, de az Aeroflot belföldi járatain mindíg az utastér első részében (perednyij szalon)utazókat szállították be elsőként és csak utánuk a hátrébb ülőket. A kiszállítás fordított sorrendben történt.
A CFM-56 hajtómű a B737-es gépeken tudtommal nem fúj előre semmiféle levegőt. Azzal leginkább csak fel lehetne verni a koszt. Szippant be az mindenféle trutyit, ami előtte van. Éppen ezért szokták a repülőtereken az állóhelyeket, gutulóutakat és még a leszállópályákat is géppel takarítgatni időnként. Hajtómű indítása előtt, pedig az abban segédkező szerelőnek feladata az is, hogy megnézze, nincs-e valami idegen tárgy a betonon, amit a kályha beszippanthatna.
A CFM-56 hajtóművön egyébként alaklmaztak egy trükköt is, ami a kétáramú hajtómű külső levegőáramába igyekszik terelni az esetlegesen beszívott tárgyat. Ez a trükk pedig a hajtómű tengelyén a ventillátor fokozatnál található kúp megfelelő alakjának kiválasztása. Ezt a megoldást más hajtóműveken is használják persze.
Előzmény: DAttis (7187)