DAttis Creative Commons License 2001.06.13 0 0 7154
Tiszteletem mindenkinek !

Tegnap volt egy kérdésem, amit elfeledtem megkérdezni.
Tudvalevő, hogy leszálláskor a repülőgép futóművének gumijai füstölnek szinte leég egy bizonyos réteg róluk, hisz tizedmásodpercek alatt kell felpörögni a leszállósebességre 0 km/óráról (300 km/óra körül), gondolom különleges gumi van rajta, nem olyan mint egy "mezei" személyautón.
A kérdés az, mennyi időnként cserélik a gumit a gépeken.?
Azért elég jelentős súly nehezedik a futóművekre még akkor is ha leszálláskor természetesen nem is teljes felszállósúllyal érkezik a gép, ez egy Jumbo esetében is 100 tonna felett van.

Más jellegű kérdés

Igaz-e, hogy a Tu154 képes füves reptérre leszállni, és ezért készült szokatlanul hosszú futóműszárral. Azért elég kockázatos lehet eme manőver egy ilyen géppel. Vagy csak nagyon keményre döngölt talajú helyen lenne képes landolni. Például Budaörsi reptéren képes lenne-e erre.
Azért kérdezem, mert egy cikkben olvastam ilyet, de nem volt esettel bizonyitva, hogy valóban végzett ilyen leszállást Tu154-es, valahol a nagy "Szovjetunió" területén például