zolibá Creative Commons License 2001.06.12 0 0 7147
DAttis:

A sugárfék levegőben történő átállása valóban nem hatásos módja a biztonságos repülésnek (kivéve néhány gépet, ahol alkalmazható ez az eljárás rendeltetésszerűen is).
A Lauda Air B767-es gépén volt egy ilyen eset. Ott is maradtak. Igaz azóta módosították a sugárfordító vezérlését.
A TAM brazil légitársaság Fokker100 gépőn felszállás során állt át mindkét sugárfordító. Ez is katasztrófával végződött. A Fokker is változtatgatott a vezérlő rendszeren és fokozottan ellenőrizteti a sugárfordító helyzetet érzékelő elemeket.
Egyébként a Fokkeren van egy teleflex kábel (Bowden), ami a sugárfordító átállásakor automatikusan visszaveszi a hajtómű teljesítményét is. A többi gép sugárfordítójában nem vagyok igazán otthon. :-)) A TU-154 NK-8 hajtóművén is van ilyen visszacsatolás, bár ott rudazat segítségével (Most éppen ideiglenesen a hajtómű szktanteremben állomásozom, míg az irodánkat felújítják és az NK-8-cal nézek farkasszemet). Ez sejteti, hogy a többi hajtóművön is használják ezt a megoldást. Végülis nem árt, hogy ha már véletlenül átállt a sugárfordító, akkor legalább csak alapgázon dolgozzon a pilóta ellen. :-))

Előzmény: DAttis (7145)