DAttis Creative Commons License 2001.06.05 0 0 6997
Köszi a választ ,a 13R gondolom a jobb oldali 13-as pályát jelenti, én mindig csak a régi terminál futópályát említem, mert nem tudom Ferihegyen mi szerint lett meghatározva a bal, jobb pálya.
Mivel mikor én jöttem száraz idő volt így nem volt szükség ahogy írod feltétlen a sugárfékre, de mondom a párizsi intenzív fékezés után meglepett a ferihegyi landoláskor nem éreztem. Ráadásul olyan simán jött lefele (egyenletesen), hogy még állva is mint a buszon ki lehetett volna bírni a leszállást. :))) No ez tulzás, de tényleg szépen jött le a gép.
Az robotpilótával kapcsolatosan az lenne a kérdés, hogy felszálláskor csak amikor már levegőbe emelkedett a gép kapcsolják be vagy kvázi a nekifutást is a robotpilóta végzi. (B737 esetében) Ez kicsit laikus kérdés lehet, de olvastam olyat, hogy manapság már képes a robotpilóta felszállástól leszállásig vezetni a gépet. Persze gondolom vannak szakaszai a repülésnek, mikor "kézzel" repülnek.
Gondolom nem jó mindig a gépre bízni a "vezetést", de ha elvileg automatice le tud jönni egészen (bizonyos típus) a betonra, minek szórakozzanak a kézi vezetéssel, bár így gondolom pilcsi nem jön ki a gyakorlatból ha ezt ő végzi.

SABENA géppel kapcsolatban mivel nem én ültem rajta nem tudom megítélni a dolgokat, de húgom mesélte hogy egyeseknek igen csak pattogott a füle (gyors magasságcsökkenés) és sikitoztak is emberkék. Ezt nem tudom miért de mesélte tesóm, de a lényege az volt, hogy megítélése szerint (elég sokat ült már repülőgépen) nagyon sz@r landolás volt.

Előzmény: zolibá (6995)