trikó Creative Commons License 2001.05.24 0 0 6815
Újlaki mester:

Igazából az tűnt fel, hogy az Airbus lapjáról letöltöttem a két gép pontos vektorgrafikus rajzát is, amiből kiderül, hogy nem csak a befoglaló sárkányméretek azonosak, hanem az egész sárkány - a törzset is beleértve - azonos.
Gyakorlatilag a 340-es belső hajtóműfüggesztő pontját használják a 330-as két hajtóművéhez. A két gép azonos felépítése nyilván komoly költségcsökkentő tényező. Érdekes az is, hogy a többi négyhajtóműves géphez képest a 340-es külső pilonjai szokatlanul kívülre kerültek (gondolom a hajtóműre ható gravitáció és az aerodinamikai erők jobb kiegyensúlyozása céljából). Repülés közben látható is, hogy a 330-as szárnyvégei "vitorlázógépesebben" hajlanak felfelé (hasonlóan a 777-eshez).
Egyébként ajánlom mindenki figyelmébe az airbus.com-ot. Regisztrálás után gyönyörű, nagyfelbontású képek tölthetők le a lapról. Korábban egyáltalán nem voltak fent ilyenek, most viszont jóval nagyobb bontású képeik vannak, mint a Boeingnak. Gondolom ez is része a mindenre kiterjedő rivalizálásnak, de ez legalább hasznos - legalábbis a repülést szeretők számára:)))

Előzmény: Újlaki (6810)