alfalima Creative Commons License 2001.05.23 0 0 6790
Sziasztok!

Az elmúlt 10 napban négy külföldi repülőtéren volt megfordulni, ebből három helyen utasként.

Budapestről Bécsbe a British /ex Jersey) European BAE 146-200-asával utaztam. Amellett, hogy nő volt a kapitány meglepett a 3+3 -as ülés elrendezés. Emlékeim szerint ezen a típuson a 3+2 -es a szokásos. A gép dugig volt és szinte mindenki átszálló utas. Mellettem pl- svédek utaztak Koppenhágába - elmondásuk szerint közvetlen járat hiánya miatt.
A kapitány hölgy egyébként finoman tette le a kis madarat Schvechaton.
Bécsben újdonság volt számomra, hogy Feriheggyel ellentétben nem lehet teljesen szabdon mozogni a tranzitban. Csak abban részben lehet tartózkodni, amelyikből az ember tovább fog repülni.
Az érdekes volt, hogy ott tartózkodásom alatt -7 óra- egyetlen egy Jumbót sem láttam.
Az AUA 155 -ös, düsseldorfba induló MD-87-esét éppen megmozdította a "tológép" amikor egy furcsa reccsenést hallottunk. Utána néhány másodperccel szerelők mentek a szárny alá, majd a pilóta bemondta, hogy a probléma van a baloldali főfutó fékjével, ezért várjunk tíz percet. Tíz perc után udvaruiasan közölte, hogy sorry, gépet kell cserélni. Az AUA minden utast meghívott egy italra. Nem volt balhé, ottani rtlklub meg csigatévé. Mindenki nyugodt volt és mosolygott, s végül a járatot sem törölték, hanem egy óra múlva beszállítottak bennünket egy MD-83-asba. Úgy tűnik, hogy így is lehet csinálni. Az MD-83 161 székes masina, a 185 centimmel alig fért el a lábam, igen szűknek éreztem. Az kisasztalt le sem tudtam hajtani teljesen.
Az út egyébként gyönyörű volt a düsseldorfi földetérés is simán ment.

Düsseldorf érdekes hely, július 1-én fogják átadni az újjáépített terminált, így ami most működik mindennek ideiglenes jellege van. Sajnos a terasz nagy része is zárva volt, de 2,5 DM-ért az üzemelő részét meg lehetett nézni.

Egyszerű érdekelődőként és nem utasként a következő repülőtér Amsterdam volt. Mivel még sohasem jártam ott, kíváncsian figyeltem.
A terasz hatalmas és nem kell fizetni. Nyári időszakban este 10 óriáig van nyitva. A kijártnál pedig monitor mutatja az éppen ott tartózkodó gépek járatszámát, típusát és lajstromjelét. Igazi profimunka.
A szívem nagyot dobbant, amikor egy kis kék orrú, fehér törzsű, kék farkú, szóval Malév 734-es (HA-LEN) szállt le. Szerencsére közvetlenül a terasz mellé vezették be, így néhány képet sikerült róla készítenem.

Hazafelé Düsseldorfból a Lufthansa A-310-300 -asával repültem Frankfurtig. Ez volt életem első széles törzsű géppel való repülése. Igaz csak 25 perc, de mégis. Csodás volt. Az már nem annyira, hogy a lufi még pohár italt sem szolgált fel...

Frankfurt. Eddig soha nem jártam ott. Hihetetlen forgalom. Óriás gép hegyek. A terasz 5 márka, de milyen terasz. Az ember orra előtt zajlik az élet. Minden látható. 7 márkáért résztvettem egy buszos körutazáson. Kár, hogy csak német nyelven ment a tájékoztató szöveg, de látvány volt a fontos. A Cargó rész lenyűgöző LH MD-11-esek, nyitott orrú cargó Jumbó, minden ami kell.
A túl oldalon pedig egy Galaxy. Éppen előttünk szállt fel.
Frankurtban különösen feltűnt az orosz gépek a Tristarok hiánya. Ilyusin és Tupoljevet egyáltalán nem, Jak-42 -est kettőt láttam -9 óra ott tartózkodás alatt.
Frankfurtból hazafelé Lufthansa A-321-100 -assal jöttem. A gép belső színvilága csodaszép, nyugalmat árasztó. A kaja -mert ugyebár ez sem mellékes - jó, de ... ... kevés. Attól bizony nem lehet jól lakni.
Ferihegyre a 31R pályára jöttünk be. Furcsa volt, hogy milyen későn tette le a gépet a pilóta, de -olvasva e topic múlt heti anyagát- nem meglepő.

Bocs, hogy ilyen hosszú voltam.
Üdv mindenkinek.