FOCUS Creative Commons License 2001.04.09 0 0 38
VAlaki leírta már egy topicbanhogy hogy, s mint zajlik ez az egész. Idecopyzom:
"Töltsd le a www.auto2.hu -ról a behozható autók listáját,
különben nagyot koppanhatsz behozatalnál (..a fene sem
gondolná, hogy pl. a Golf3-ast sem hozhatod be).
Ha van rá módod, a vásárláskor a helyi jegyzovel
hitelesíttesd az adásvételit, akkor a vámosok nem
nyomhatják fel az autód becsértékét(EuroTax katalógus).
Vigyél magaddal (németországi példa) +500 DEM-t, a
traszport rendszámra, 100.000.- HUF-t, amit a határnál kell
letenni kaúciónak, +~25.000.- HUF-t az "E"-s rendszámra és
a biztosításra.
Az autód vételárát szorozd meg kb 2-3-szorosára, így kapod
meg az eljárások utáni végösszeget..(pl. az én R19-esem
~260.000.- -be került kint, a vége viszont a sallangokkal
675.000.- lett).
Eljárás:
-Megveszed a járgányt, hitelesítteted az adásvételit.
-Ha saját lábán hozod be a kocsit, akkor a rendorségen
kiviteli rendszámot kell venned.
-A magyar határon megveszed az "E"-s rendszámot, leteszed a
100e HUF-t, megkötöd az 1 hónapra szóló kötelezo
biztosítást.
-Minden papírról csináltass 10-10 fénymásolatot.
-A leheto leggyorsabban elviszed csepelre a kocsit, a 7.sz.
vámhivatalba, és elomuszakira kérsz idopontot (kb 3 héttel
késobbre adnak)(24.000.-Ft-t vigyél magaddal).
-Elviszed a kocsit a X.kerületi Gergely utcai vámhivatalba
és azt hazudod, hogy csepelrol küldtek át (legalább egy
hónapot megtakarítasz így!!!).
Itt levámoltatod a kocsit, és rögtön befizetheted a vámot
(ha nem Uniós kocsid van).
-A spedíciós cégtol a vámpapír alapján visszakéred a
határon befizetett kaúciót csepelen.
-Az adott idopontban visszaviszed a kocsit csepelre, és
megcsinálják az elomuszakit.
-Megint Gergely utca, ahol megcsináltatod az elomuszakin
kapott határozat alapján a vámhatározatot.
-Megint csepel, ahol a vámhatározat alapján megadják az
egyedi forgalombahelyezési határozatot.
-Elviszed a kocsit a helyi KPM központba, ahol
lemuszakiztatod.
-Okmányiroda, forgalombahelyezés, rendszám, forgalmi. "