Atomi Creative Commons License 2001.03.14 0 0 236
Főfékhenger felújítási menete fél-tudományosan:

Állapítsuk meg, milyen fajta, ugyanis karmantyúkészletet csak az 1981 utániakhoz csinálnak, ennek a lökőrúdhoz legközelebb egy fékfolyadéktartályhoz menő gumicső van. Ha itt elosztóhoz menő fém-fékcsövet találunk, akkor a főfékhenger nem újítható fel, szerezzünk egy 1981 utánit, melynek típusa E512, ZE30 vagy ZE32(benne van az öntvényében).
1. Vegyük ki a kocsiból, fogjuk az öntvényt óvatosan satuba.
2. Óvatosan feszegessük le a végén levő zárósapka 4 behajlított lábát.
3. Vegyük le a zárósapkát a gummitömítéssel.
4. Vegyük le a lökőrúd felőli végén a csőcsonk 6lapfejű csavarját, DE KÖZBEN támasszuk meg a lökőrúd felőli végén, mert különben kilövövi a rugó az első fékkör dugattyúját.
5. Tehermentesítsük a dugattyút, óvatosan húzzuk ki, közben ügyeljünk a 4mm átmérőjű vasgolyóra, hogy ne ugorjon el.
6. Ismételjük meg a 4-5. pontokat a 2. fékkörnél is.
7. Ha nem jönnek ki a dugattyúk, akkor belül olyan rozsdás lehet, hogy értelmetlen a felújítás.
8. Kicseréljük a dugattyúkon a karmantyúkat.
9. Főfékhengert megtisztítjuk, majd belenézünk, hogy a hengerfelület szép-e, ha nem, akkor tükrösre polírozzuk max. 19,05 mm átmérőig.
10. Visszaszerelés a kiszereléssel fordított sorrendben. A karmantyúkat inkább szilikon-olajjal kenjük, mert a ricinus gyantásodhat.
A dugattyút benyomjuk a rugó ellenében, megtartjuk, közben betesszük a reteszelőgolyót, és rácsavarjuk a csőcsonkot 30Nm nyomatékkal.

Ha minden símán ment, egy jól működő főfékhengert nyertünk...

Előzmény: Riff-Raff (233)