Újlaki Creative Commons License 2001.03.03 0 0 5541
Látod, a lényeg kimaradt az előadásomból; biztosan jól be voltam rumoszkópozva...

Szóval a boroszkóp lényege, hogy nem kell hozzá a hajtűóművet szétszedni, pláne leépíteni (a hajtómű - vagy a szakik képűsége - ugyanis olyan nagy, hogy azt már nem leszerelik a gépről, hanem kiépítik belőle. Továbbgondolva, itt valóban a szakikban lehet a magyarázat, mert a repülőgépen még a legkisebb kütyüt is - ez a berendezés szakszerű megnevezése - kiépítik, nem kiszerelik).

Előző leírásomban a dugó kiütése a hordóból arra utalt, hogy a hajtóművön csak egy egészen picurka kis nyílást, kémlelőablakot kell kinyitni, amin keresztül a ceruzavékonyságnál nem sokkal vastagabb boroszkóp bedugható az égőtér belsejébe, vagy ahova éppen szükséges. És a szegény szaki nem bort szívogat odafenn - én még 154-esen láttam -, hanem azt becsülgeti, hogy az a fél centis kis leválás, amit tegnap is és tengapelőtt is megkukkolt, nem nőtt-e meg 6 milliméterre, mert akkor esetleg már nem mehet útra a gép.

A szerkezet egyébként valóban tökéletesen olyan, mint a belgyógyászatban használt endoszkóp. Régebben trükkös tükrökkel, manapság száloptikával működik.

Előzmény: CHRiss (5521)