Pepin Creative Commons License 2000.08.31 0 0 168
Lenne két kérdésem olajügyben.
Először jó hosszan (sorry) az előzmények: Opel Rekord E 2300TD, 1985-ös, óra szerint 5500 km :-), szerintem vagy három- vagy négyszázezer kell még elé. Amikor megvettem, a tulaj azt mondta, hogy BP Visco Dieselt szokott belerakni. Az első cseréknél én is ezt raktam bele (csereperiódus 5000 km.), de aztán beindult a vezérhangya és 15W40 helyett 10W40-re szerettem volna váltani. A 10W40-es BP-nél se a turbo, se a diesel ajánlás nem volt feltüntetve (meg ekkortájt szüntek meg a BP kutak), viszont találtam olyan Mobilt, amelyiken igen. Csakhogy. A cserélendő mennyiség 5.5 liter, viszont ilyen Mobil olajat csak 5 literes kiszerelésben találtam. Elég sok helyen megnéztem (sajnos csak azután, miután megvettem a kannányit) végül dühösen vettem 1 liter ÖMV 10W40 olajat, mert ezt is ajánlották turbodízelhez. (Mindkettő félszintetikus. Már a néven is felhúztam magam, anno volt közöm a vegyészethez, számomra a "félszintetikus" kb. olyan, mint a "kicsit terhes".)
Valószínűleg mindettől függetlenül egyszerre elkezdett dőlni belőle a gázolaj és a motorolaj. Olajgomba, üzemanyag/motorolajcsövek, szimmering - szép sorozat volt. (Pontosabban a szimering még hátravan.) És mivel a hibák nem egyszerre történtek, mindig utána-utána kellett tölteni - természetesen ÖMW olajjal, mert nagyon nem akartam keverni, literes meg abból volt. 2000 Ft/l..:-(.
Meguntam. Ahhoz képest, amikor a kocsit vettem, mára már sokat okosodtam, így szeretnék végre tiszta vizet... izé... olajat önteni a motorba, úgy gondoltam, hogy mivel nekem évente két olajcserét ír elő a gépkönyv, télire rakok bele egy 10W40-es olajat, nyárra meg egy 15W40-est.
Most jönnek a kérdések:
1. A BP Visco Diesel ásványi alapokon nyugszik (meg általában a többi 15W40-es is), viszont a 10W40-esek már "félszintetikusak". Itt elhangzott korábban, hogy a szintetikus/ásványi olaj keverése erősen ellenjavalt. És a félszintetikus/ásványi keverése?
2. Itt Zakhoz csatlakoznék. Árulja már el nekem valaki, hogy ha két azonos viszkozitású (10W40) és azonos teljesítményszintű (SF) olaj közül az egyiket kifejezetten ajánlják turbódízelhez, a másikon meg erről nem tesznek említést, akkor mi a répa van? Rosszak a második cég marketingesei?
3. (Spanyol inkvizíció rulz:) Minden olajcserénél cserélek olajszűrőt is. Kettőt..:-o Mivel GM szám alapján veszem mindkettőt, így rosszat biztosan nem csinálok. A kettő közül az egyik tuti, hogy olajszűrő is. De mi az, ami úgy néz ki, mint egy olajszűrő, de a turbó mellé van kötve az olajágba? (Bár lehet, hogy ezt az Opel topicban kellene megkérdeznem.)