Sintér Creative Commons License 2000.08.07 0 0 230
Sziasztok!

Inner Circle:
Ködösítésügyileg egyetértünk. De ez alatt mit értesz: Az F-5 Tiger története magáért beszél. ?
" Felszállásnál a MiG-29-es a beszívónyílások elé leengedett belülrol két marha nagy vaslemezt, addig felül szívott (ez az a két nyílás, ami a szárny tetején elöl van). Néhány kavics koppant a lemezen felszállás közben, de ez ugye senkit nem érdekelt. "
Mondjuk azért gondok ezzel is voltak. A hötágulás miatt a betonlapok között hagyott réseket kátránnyal szokták kiönteni. Ez nyáron megolvad és beleragadnak a kavicsszemcsék. Az orrkerék felkapja és feldobja a beömlőnyílást lezáró lemezre, ami az olvadt kátránynak köszönhetően ott is ragad. Felszállás után kinyílik a zárólemez, az egyre gyorsuló gép körüli légáramlás meg már elegendően erős ahhoz, hogy az "idegen anyagot" leszedje a lemezről és elvigye a hajtóműig... Van egy sárhányó-szerü burkolat az orrfutón ennek megelőzésére, de nem mindig hatásos. És tegyük hozzá az érem másik oldalát is, az említett zsalurendszer elég sok helyet foglal el, ahova pl. üzemanyagtartályt lehet ne tenni, vagy plussz elektonikát. Mindkettő ráférne a gépre. :-( Tudomásom szerint a MiG-29 újabb változatain már nem is ezt a rendszert használják.
" A másodikból meg, mint általában az orosz újdonságokból, csak prototípus készült, ami mint... "
Két prototípusa készült, Jak-141 nek hívták (NATO-kódja: "Freestyler" - elég találó :-)). Az egyik hajtóműhiba miatt a hordozóhajója közelében, a leszállás utolsó szakaszában zuhant le. Csúcssebességében nem érte el a mai átlagot (asszem 1900 km/ó körül), de a tolóerővektoros fúvócsöve és elektronikája miatt egyenértékünek tekintették közelharcban a MiG-29-el. Hatósugara elég kicsi volt és ő is rendelkezett(sajnos) emelőhajtóművekkel.

Maz:
Netscape alatt működik az oldalad. :-)))

Üdv: Sintér