Csakhogy értsed is: a matematika a világban megfigyelt "számosság" tulajdonságait és szabályait leíró és logikailag továbbkövetkeztető EMBERI KONSTRUKCIÓ.
És a feneség a "logikai továbbkövetkeztetésben" van!
Ugyanis amíg megmaradunk a matek középiskolás szintjén, a természetes számok szabályait csupán egyféleképpen lehet logikailag továbbkövetkeztetni, és komplikáltabb matematikai struktúrákat kibontani.
Azonban amikor elérünk az egyetemi szint közepe tájára, kiderül, hogy a matematika továbbkövetkeztetése még a legszigorúbb logika használata mellett is ágakra bomlik, attól függően, hogy az olyan dolgok esetében, mint mondjuk a végtelen, a több lehetőség közül melyik változatot vesszük axiómának.
Azaz nem "matematika" van, hanem "matematikák". Többes szám!
Attól függ egy matematika, hogy az ember milyen ösvényen halad végig a logikai láncolaton. És kiderült az is, hogy nem minden kitalált matematikai konstrukciónak van a világban reprezentációja. Ami szintén azt mutatja, hogy a matematika a mienk, egy emberi szellemi építmény, és nem a világnak a része: a világ az világ, olyan amilyen, a matematika meg egy emberi konstrukció ennek a világnak a leírására.