Csufi15 Creative Commons License 2025.03.04 0 0 174462

 

 

Szedd szét. A csőtengelyt, ami a váltópofákat tartja, az első (szegmensdob) kivétele nélkül simán ki tudod venni. Ehhez csak a nagybordás keréken levő fedelet szedd le így: https://www.youtube.com/watch?v=R297qsF0OWI

Ezt nézd meg feltétlenül:  https://www.youtube.com/watch?v=fA7DBf9szQk 

 

A bodáskerékben levő pofák megcsúszásának több oka is lehet:

  1. olajos a bordáskerék belső felülete
  2. olajos a ferrodol
  3. kopott a ferrodol
  4. kopott a pofát vezérlő nagy menesztő (kilincs)
  5. kopott a pofán a menesztővel érintkező rész
  6. kopott a csőtengelyt tömítő gumigyűrű
  7. kopott a bordástengelyben levő szimmering

 

Az olajososdás megszüntetése: A bordáskerék belső felét zsírtalanítsd és finoman csiszold meg. A váltópofán levő ferrodolt is zsírtalanítsd szárítsd meg és nagyon finoman csiszold fel. Erre nagyon figyelj, mert könnyen el tudod csiszolni és akkor nem indul be. Ha ezt megcsinálod, akkor elméletileg fél pedálfordulatra indulni kell neki, legalábbis nem fog elcsúszni a bordáskerékben a válópofa.

Ha mégis, akkor a következő trükköt vesd be ideiglenesen: A váltópofa és a bordástengely belső felülete közé tegyél be egy vékony csík 120-as csiszolópapírt  és úgy indítsd be. i

Ellenőrizd a válóolaj szintjét, ne legyen magas, mert akkor be tud folyni a szimmeringen és a  csőtengelyen keresztül a bordástengelybe.

 

Ha ismét elolajosodik, akkor:

Cseréld ki a csőtengelyen levő kis gumigyűrűt (ez megakadályozza az olaj bejutását).

Cseréld ki a bordástengely feléd néző felületén a szimmeringet. Ez minden különösebb gond nélkül cserélhető.

 

Jelezz vissza mire jutottál. Remélem menni fog.

 

 

Előzmény: Camel73 (174459)