Üdv az Uraknak!
Már egy ideje foglalkoztat a Tillig Elite angolváltójának bekötése, hogy ne okozzon problémát.
A szivrész polarizációja elég triviális, viszont a többi rész nekem nem volt túl meggyőző. Bár látszólag jó a gyári megoldás, van esély zárlatra, ha nem eléggé pontosak a kerekek nyomtávjai vagy valami régi bumszlibb a kialakításuk.
A lényeg, hogy biztosabbra akartam menni, ami annyit tesz, hogy a belső részek nem polarizálva vannak, hanem "üresben", azaz bizonyos állásban nincsenek bekötve sehová, így ha hozzáérne valamelyik kerék, nem okoz zárlatot.
Ezen a képen jelöltem be, hogy melyik pozicióban milyen polaritás alatt kell lenni a különböző sínrészeknek.
Ami barna, az nincs áram alatt, azaz üres...

Ehhez viszont a gyári bekötésen vátoztatni kellet. A szív részek maradtak, de az összekötött részeket el kellett választani. Fontos, hogy a kitérő széle felé eső részen kell elvágni az érintkezőket (pirossal karikázva), hogy legyen elég fül a forrasztáshoz (kékkel karikázva).
A két szélső síneket viszont összeforrasztottam, mert azoknál mindig marad az azonos polaritás.


Nem is értem, hogy gyárilag miért nem így tervezték meg....
És akkor a hozzá való kapcsolási rajz. Kicsit talán kaotikus, de Paint-ben terveztem. Végig is szimuláltam a kapcsolásokat és működik.

A két felső kapcsoló, ami a szíveket is polarizálja, az az MTB MP1 szervó saját kapcsolója.
A többit 2-2 tolókapcsolóval oldottam meg. Értelem szerűen mind kétáramkörös on/on kivitel.
Kb ez lesz a koncepció:

Egy kérdés van, hogy a szervó át tudja -e kapcsolni a váltóval együtt a két tolókapcsolót!
Jövőhéten kísérletezek vele, ha nem működik, akkor más kapcsoló után kell néznem....
Remélem hasznos lesz valakinek ez a szösszenet....
Ja, ami fontos az egészben, bár a vonatokat digitálisan vezérlem, a pályát manuálisan akarom. Első körben ezt is mechanikusan terveztem, de súl sok a váltó és igazából nincs ötletem egy megbízható váltóállító "karra", amivel átállítom és pozícióban is marad.