Cifu Creative Commons License 2000.06.21 0 0 151
Szevasztok!

Olajtúltöltés: láttam már olyan Ladát, amelyet úgy feltöltötek olajjal, hogy a hajtókarok beleértek az olajba!!! Elég csak a Max.-ig tölteni, nem kell rizikózni.

Olajtipusok (megjegyzés, az itt leirtakat kb. 8 különbözö magán autószervizestől hallotam, a véleményük az olajakról nem nagyon tért el): Átlag, réggebbi autókba (Lada 1200, Skoda 105/120, Polski Fiat) bőven elég a Mol (carrier) Botond vagy Multiszuper MSE.
Az újabb tipusokba (Suzuki Swift, Opelek Astra, etc.) ásványi 15W40-est szoktak tenni, az olaj márkája árfüggő, főleg az Agip és a Shell olajakat szoktak használni, de van aki Valvoline-ra esküszik.
Jobb (érdekes, de ide sorolta az eggyik szaki a Skoda Octavi-át is, de ide tartoznak az új Seat-ok, Volvo-k, stb) , vagy tuningolt autók esetében szoktak szintetikus olajakat használni, ezek 10W40-től kezdődnek és a legjobbak viszkozitása eléri a 0W40 -et is (ilyen olaj viszont már Porche-kba, csúcs BMW-kbe való), főleg az Aral és OMV olajokat emlegették. A szintetikus olajok ára kb. 1200-nál kezdődik, és egy 0W40-es olaj ára elérheti a 12000Ft/litert is.

A fentiekkel persze lehet vitatkozni, én a magam részéről Agip (SHD Extra) és Aral (Basic Tronic) olajakat használok mostanság, gond velük (eddig) nem volt.