Kront Creative Commons License 2024.04.30 -1 1 106231

pontosan, ahogy előttem leírták. nagyobb forgalmú vagy "necces" időjárású reptereken 30 percenként, egyébként óránként adnak ki egy újat a következő betűvel, egészen kicsiknél meg ahogy az üzemeltető jónak látja. kivéve ha valami fontos megváltozik: pályairány, szél felerősödik, bedöglik az ILS... ezt kétféleképpen is kezelik. vagy egyből újat adnak ki (soron következő betű), vagy behivatkozzák a legutolsót és a változást szóban utána fűzi az irányító. az utóbbi hátránya, hogy a plusz infó nem megy ki a datalinkre, nem lesz benne a repülőgépben a repülésvezérlőben (az csak akkor frissül, ha az aktuális ATIS-ra érvénytelenítő jelet kapott). időszakos reptereken (pl. ami csak nappal működik) üzemkezdéskor "alpha"-val indítanak, illetve ha 12 óra eltelt az utolsó érvényes üzenet óta, akkor szintén.

 

és persze lehet bonyolítani nagy forgalmú, nagy repterek esetén, ahol előfordulhat, hogy annyi infó lenne, aminek a feldolgozása már akadályozza a pilótáknál a megközelítést: ilyenkor két (vagy akár több) részre bontják az ABC-t és az egyik betűtartományt rotálják az érkező gépeknek, a másikat az indulóknak. külön frekvencián, külön ATIS információval. olyan is előfordul, hogy külön ATIS van magára a reptéri gurításokra és a terminálok közötti közlekedésre. ilyenkor az is kap egy ABC szeletet, hogy nehogy összekeverje a pilóta az induló vagy érkező információcsomaggal, így nem fordulhat elő, hogy az érkező ATIS is "Foxtrot" meg a guruló is "Foxtrot".

Előzmény: feketefelhoo (106228)