FERENSZ Creative Commons License 2024.04.10 0 0 2690

Ixo Vw T4 Multivan:

 

 


Eredetileg is terveztem volna, de nem gondoltam hogy ilyen hamar belefutok és "bezsákolom".
Eredetileg csak egy modell miatt mentem ki a börzére - vagyis kettő miatt - de a másik az András Szabó "Apó" kollegám számára kellett.
Ezt a középső teremben láttam meg az eladónál, akitől korábban is vettem a bordó és a piros Escort változatokat.
Szilágyi Gábor is épp akkor vetődött mellém és elkértem az eladótól ezt a példányt, hadd nézzem meg kicsit jobban, majd egy másik modellt is (ami majd a következő példányunk lesz) és Szilágyi Gábor cimbora próbált nyugalomra inteni hogy "nem kell ez nekem", sőt "a másik sem kell nekem".
Említettem hogy persze megbeszélhetjük, de az eladó elővett még egy ilyen ezüst T4-est, így mondhatni Szilágyi Gábor cimborával együtt, T4-esen távoztunk (persze nálam volt még egy másik modell is).


Őszintén megmondom, nem számítottam rá hogy ezt ki fogja hozni az Ixo, de azért sejthető volt.
Ugyanis a Vw sorozatos példányok később, idővel megjelentek Ixo-s kiadásban is, ahogy Skodás példányok is mostanság megjelennek később.
Persze nem mindegyiknek tett jót ez a dolog, ugyanis pl a Vw Golf III cabrio példánya pirosban jelent meg az újságos kiadványban, Ixo-sban meg randa zöldben.
Szóval....van mikor az újság mellékletes változat jobbra sikeredik.
Az is eszembe jutott, hogy némelyik példányt igen drága áron mérik a felvásárló kollegák, börzén is láttam egy ismerősnél - s csak gondolom hogy elkelt - mert az is érdekes lesz, hogyha a németben megjelent példányokat mi is jó áron megkapjuk, akkor valaki miért venné meg a drágább Ixo-s kiadásban.
Ráadásul ahogy anno az Escort kombinál már említettem, a más ablaktörlőkön kívül, nem is akad más különbség, ami miatt feltétlen megérné a drágábbik változatot választani, mivel még az Ixo-s változatnál sincsenek a belső tér részei kiemelve, még ha csak a műszerfal óra egységeket illetően is, úgyhogy az újságos széria példánya is hozza azt, amit az - elvileg - később igényesebb kiadás.


De az ezüst nekem a kedvencem (természetesen a piros-bordó után) mivel jól kiemeli az aktuális modellek részleteit.
A feketénél ugye elvesznek - na jó, ez nem jó szó, inkább kevésbé vehetők ki - ahogy a fehérnél is.


Elől szép lámpákat kapott, alatta krómos berakással, széleken szép sárga irányjelzőkkel.
Szép a - igaz tampon nyomott - ezüst Vw logó is a hűtőmaszkon.
Nem tudom, a modellt nem szedtem szét, de nekem a mociteteje kicsit gyanús, mint ha egy nagyon kicsit elütne a lámpák alatti rész, vagy az oldalához nézve.
Kapott az ablaktörlős rész alatt egy külön szellőzős berakást, valamint a hűtőmaszk alatt egy külön berakást is, T4-es rendszámot is, és két ködlámpa berakás is került bele.
A kilincsfestések és a tolósín is jól néz ki.


Hátul szép formára és elosztásra is remek kialakítású hátsó lámpákat kapott, ahogyan kell.
Érdekesség, hogy ennél - mármint még anno az újságos kivitelnél - meglepődtem hogy a lökhárítóba bal oldalra kis külön üveg berakást kapott, jobb oldalra pedig egy festett részt.
Ezt nem tudtam mire vélni, ugyanis van olyan amelyiknél nincs ott ködlámpa egyik oldalon sem, vagy - a legtöbbnél általában - ott helyezkedik el a ködféklámpa és/vagy prizma berakás, de akkor mindkét oldalon szokott lenni.
Ezt nem tudtam mire vélni a modellnél hogy az egyik oldalon miért egy kis üveg berakással lett megoldva, míg a másiknál festve.
Ezt még az újságos kivitelnél talán el is tudnám nézni - hazudok kicsit, mert a Vw egy márka és mint ilyen nevével fémjelzett modelles sorozatnál szerintem ez ugyanúgy nem megbocsátható, mint az sem, hogy olyan ikonikus példányok maradtak ki a sorozatból mint a II-es Golf, Passat kombi és még lehetne sorolni - szóval nem tudom mire vélni ezt a "feles" kialakítást.
A legtöbb esetben általában mindkét oldalon van ködféklámpa vagy prizmás berakás, vagy pedig egyik oldalon sincs.
Ez a "feles" megoldás ritkább, de ilyen szempontból is hibás a modell, mivel ez, így, konkrétan nem létezik.
Vagy mind a kettő ködféklámpa, vagy csak az egyik oldalon van, vagy mindkettő helyén nincs semmi.
Szóval a fene tudja.


Jobb lett volna akkor már egységesre megcsinálni, mert ez így egy kicsit ciki Ixo.


Szintén kapott egy szép emblémát és a Multivan felirat is odakerült rá, fűtőszálas hátsó ablak, kipufogó és persze még alul egy pótkerék is ott van :D


Ha választanom kéne akkor azt mondanám hogy a Premium ClassiXXs-os Vw T4/Multivan/Transporter jobb és szebb megjelenésben és kialakításban.
Ennek ellenére nem bántam meg ennek az ezüst változatnak a beszerzését :D