Egy új aluljáró építése a vasúti pálya átépítését feltételezi, ezért leginkább a teljes rekonstrukció részeként volna kezelhető.
A legutolsó ilyen elképzelés a BFK által 2022-ben lefolytatott tervpályázat (https://nkk.hu/fejlesztesek/a-nyugati-palyaudvar-es-kornyezetenek-ujjaszuletese/), amely szerint összesen három keresztirányú kapcsolat lenne. Az alapfeltevés az volt, hogy a mai vágánycsarnok alá és annak északi meghosszabbításába, a -2. szintre kerülne be egy mélyállomás, a felszínen pedig kb. a mai váci csarnok (a Westend tetőkertje) helyén, illetve a mai vágánycsarnok meghosszabbításában lenne egy 10-12 vágányos felszíni pályaudvar. Ehhez a következő közlekedők tartoznának, persze mindegyik peronfel- és lejáratokkal.
- a mai keresztaluljáró helyén egy -1. szinti széles folyosó az M3/Westend alagsori csatlakozásától az Eiffel tér északi végéig;
- közvetlenül felette egy gyalogos, teljesen közhasználatú felszíni utca a meglévő és az új csarnok között;
- a Westend közepénél egy felüljáró, amely a bevásárlóközpont központi átriumától vezet a pályaudvar túlsó oldalára, az új csarnokot galériaszinten keresztezve (a pláza nyitvatartási idejében);
- a mélyállomás északi végén, kb. a Ferdinánd híd vonalában egy gyalogos aluljáró, ami a Lehel tér és Izabella u. felé adna direkt kapcsolatot.