"Ha a létélményünk szerinted látszat, akkor az szükségképpen azzal járna, hogy minden egyéb tapasztalásunk is látszat, beleértve a külső érzékszervi élményeket."
Persze, hogy látszat. Valamilyennek látszás. Ez nem világnézeti kérdés, ez teljesen magától értetődő dolog. És nem jelenti azt, hogy hamis vagy megtévesztő lenne. Lehet a látszat teljesen valósághű is. Az, hogy a pirosnak látszó labda tényleg piros, az nem változtat azon, hogy a pirosság vizuális élménye nem más, mint valamilyennek látszás. Vagyis látszat.
"a tapasztalás tárgya is látszat kell legyen"
Hö?
Ez hogy jön ki neked? A tapasztalás tárgya a valóság, a tapasztalás élménye pedig a látszat. Miért lenne a tapasztalás tárgya látszat attól, hogy az élmény valamilyennek látszás?
"az a feltevés, hogy a tudatunk anyagtalannak tapasztalása látszat"
Hányszor akarod még ezt leírni? Hányszor mondjam, hogy én ilyet nem írtam? Én olyat nem mondtam, hogy a tudatunk anyagtalannak tapasztalása látszat volna. Hanem azt mondom, hogy nem tapasztaljuk anyagtalannak a tudatot. Hanem szubjektív élményként tapasztaljuk. Hogy a szubjektív élmény alapjában véve fizikai folyamat (anyagi agyműködés), vagy pedig nem, az egy másik kérdés. De akár így, akár úgy, nem tapasztaljuk közvetlenül anyagi vagy anyagtalan dolognak.