Chalez Creative Commons License 2024.03.18 0 2 18777

Szia,

 

Nekem 2016- os Flu van a Nissan motorral, 60.000 km-el most adom el, illetve most számítják be egy újba. 

 

Először is tisztázni szeretném azt a félreértést, hogy a H4M motornak visszahűlési problémái lennének. Leírtam már többször, régen itt a fórumon, hogy ez tök normális jelenség, ugyanis ez a motor kényszer hűtött, ami azt jelenti, hogy a hengerfej hőterhelése miatt 4000-es fordulaton direkt nyitja a termosztátot, hogy ne melegedjen túl. A műszeren ezért látni, hogy "lehűl" a motor. Ilyenkor nincs semmi gond, ez így jó. Az lenne baj, ha nem történne meg. Nagyon sok autónál alkalmazzák ezt a megoldást, csak ott a műszeregység vezérlője hozzá van programozva a hűtőközeg hőingadozásához, tehát el van csalva ez a jelenség, hogy az átlag user ne kezdjen aggódni. Amikor bevezették a Nissan motort a Fluence-ben, sajnos a műszerfal hozzáprogramozására már nem fordítottak energiát. (Autóiparban dolgozom, az itt leírtakat elhihetitek)

 

A motorral gondom nem volt egyébként. Picit csipegeti az olajat, 10w-40-ből 2év alatt lemegy kb 1 deci. Ez nálam 8000 km futás. Én 2 évente cseréltetem az olajat. Egy trafót cseréltek még garanciában. Maga az autó teljesen jó, igaz sokat nem mentem vele, fékek pl. még az eredetiek, és közel sincsenek a kopottsághoz.

Gariban cseréltek két hátsó lengéscsillapítót, meg pattogott a kaszni a B oszlopnál, azt "lemezmunkázták" meg újkorában. Sajnos ez utóbbi az utolsó széria betegsége. 

A váltó már problémásabb volt. Pont a gari lejárta után csapágyas lett a difi rész, szét kellett kapni teljesen, méltányossági alapon fele költséget kellett fizetnem, de így is 250 ezerbe fájt, kapott 5 új csapágyat, meg új váltóolajat, azóta csendesebb is lett. Szal lehet vele gond, de nem törvényszerű. Elektronikai problémák nem jellemzők a típusnál. A kártyás nyitás megbízható, az ajtón lévő nyitó gombocskák 8 év után nekem még újszerűek, szépen működnek. A digitklíma szintén. A rádió szintúgy. 

 

Én a helyedben korábbi évjáratot vennék. A Renault motor se rossz, csak karban kell tartani. Sajnos az utolsó 2016-os szériánál sok a minőségi hibás alkatrész ami a korábbi szériáknál nem jellemző. Én a helyedben fészlift utáni 2013-2015-ös gépeket néznék, akár dízelt is. Sok van magán kézben alacsony futással, nagy a választék, érdemes válogatni, illetve kivárni egy jó darabot a piacon.

 

Ha az enyém esetleg valakit érdekel, szerdától elérhető a miskolci Renault kereskedésben. Tisztességesen szervizelt, jó állapotú autó. Bátran ajánlom.

 

 

Előzmény: Transalp72 (18764)