Fizolti Creative Commons License 2024.03.08 0 1 26628

Egyetértek. 

Szoktak mondani arányszámokat ennyivel, meg annyival nagyobb átbocsátóképességről, de azokat főleg egyvágányú vonalra (már a Mezőzombor-Nyíregyháza KÖFI is egy kétványúsítás alternatívája volt elméletileg - más kérdés, hogy ma, amikor még több adat a menetirányítónak adható KÖFI nélkül is, jelent-e ez többet, mintha a menetirányító ad folyamatos, mindenre kiterjedő rendelkezéseket állomási szolgálattevőknek), és nagyon gyanús, hogy itt a Prolan önpromózása is benne van a dologban. Ami még lehet gyorsabb, hogy KÖFI esetén nem kell minden vonatnak minden állomásközbe való kérdéséről egy szomszéd valakit megkérdezni így egy-egy hirtelen felmerülő sorrendváltozás gyorsabban lebonyolítható, ez részben szabályozási kérdés, amivel szintén érdemes lehet kezdeni valamit (belföldi (HÉV) és külföldi példa is van rá, hogy nem kell engedélyt kérni egyes menetrens szerinti idejükben közlekedő vonatok esetén).  

 

+ Amikor éles forgalmi helyzet van, és a magas szinten automatizált vezérlésbe is bele kell nyúlni, akkor esetenként még a külsősöknek is lehet haszna, ha egy szituációt tisztázni kell - pl. ennek a vonatnak indulása lenne, de problémás utas, megnövekedett idejű felszállás mozgásában korlátozott utas miatt, műszaki ok miatt várni kell - akkor lehet jelentősége egy minél hamarabb visszavett kijáratnak, más sorrendben elküldött, vagy máshova bejáratott vonatoknak, stb. 

Előzmény: Grgabácsi (26626)