Grgabácsi Creative Commons License 2024.03.06 0 2 26626

A KÖFI úgy önmagában műszakilag NEM, ismétlem NEM növeli a kapacitást. Ez nyilvánvaló, hiszen az állomási bizber marad, csak felülvezérlést kap, a vonalon meg ha volt térköz, akkor az amúgy is önműködő. Ami miatt kapacitásnövekedés látszik, az legfeljebb amiatt van, hogy az akárhány állomási fszt helyett van egy vagy két KÖFI irányító, akik az egész vonalat átlátják és - főleg egy egyvágányú vonalon - adott esetben több vonatot át tudnak passzírozni, mint KÖFI nélkül. De ezt számszerűsíteni nem lehet. Értem én, hogy a Prolannak is meg kell élni valamiből és kell valamit mondani, hogy miért jó ez, de egyáltalán nem érzem annak a megalapozottságát, hogy 20%-al több vonatot lehet átnyomni.

A konkrét példához visszatérve:

Ferencváros is és Kelenföld is kap elektronikus felülvezérlést, ami nyilvánvalóan fog sok automatizálást is tartalmazni, akár önműködő vonatirányítást is. A KÖFI eleve értelmezhetetlen itt, hiszen Fc és Kl is bőven akkora, hogy azt ne tudja egy ember elvinni, következésképpen mindkét állomás ugyanúgy helyből lesz kezelve, mint ma.

Előzmény: farigó82 (26620)