Most tudtam megnézni az eredeti akkut (pontosabban, amit kaptam belőle).
ABMW akku egyébként, 6 cella, egy halott, fel van duzzadva,, 0 V kapocsfeszültség, a többiben PONTOSAN 2.15V, ami jó, mert nyilván ahogy az az egy megmurdált, a többi nem tudott tovább kisülni.
Az eredeti kapacitás valószínűleg 10 Ah, a névleges leadható ára: 120A.
A cellákkal csak egy mágneskapcsoló van sorban, SEMMILYEN aktív elem. A saját balancer áramköre elég vékony vezetékeken csatlakozik be, szóval a kiegyenlítés olyan max 5 A lehet.
Van benne még egy NTC a cellák között. A rosszat kivágtam, így minden kapocs, kötés megmarad, egy helyet kell áthidalnom, és akkor meglesz az 5x2.7 = 13.5V.
Az a kínai balancer meg annyit csinál szerintem, hogy MINDEN CELLÁN van egy komparátor, az egyik lábán referencia, a másikon egy feszültségosztó. Amíg a cella rendesen töltődik, a cellán a kapocsfeszültség 2.7 alatt van, az áram megy nyilván azonos. Ha valamelyik feltöltődött, a komparátor átbillen, a tranzisztor vezet, kialakul egy osztott áram, egy része tölt, egy része a tranyót fűti. A végén meg már mindegyik csak fűt.
És ha a töltő áramkorlátos, akkor nem tudja kinyí de ni a tranyókat, csak esetleg lassan tudja tölteni az akkut.
És használatkor (indítás) biztosan az autóban sincs aktív kiegyenlítés, mert azokon a vékony drótokon egyszerűen nem lehet.