Black11 Creative Commons License 2024.02.29 0 0 18767

Én 2016-ban vettem, eddig nem volt gondom a motorral. Kicsit furcsa volt a hangja a K4m-eshez képest, de már megszoktam.

Nem rossz vagy zavaró csak más a tónusa.

Szerintem a teljesítményéhez mérten (!) kellően nyomatékos, legalább is az előző Renaultomhoz képest, igaz az 1.4-es volt 100 LE-vel.

Szintén a K4m-es motorhoz képest újkorától csipegeti az olajat, igaz vékonnyal ( 5W-30 ) járok, de nem vészes egyáltalán fél év után töltök rá kb. 4 decit, évente cserélek, kb 12 ezer km futásnál.

Nagy hidegben az első hidegindításnál érdemes a kártyát bedugni, ilyenkor a tápszivattyú feltölt, így pöccre indul.

Ellenkező esetben kicsit később kapja el az égést és az első pár ütem lehet dadogós.

Télen hamar elkezd meleget fújni a fűtés.

Viszont a nyári kánikulákat kivéve 4000 fordulat felett ( ez óra szerint 130 ) a hűtővíz visszahűl egy vonásnyit, ez H4m-es "betegség".

De ez úgy is csak német autópályán releváns. :-D

Vagy hosszú motorfékes menetnél, pl Bécs felé lefelé az autópályán is vissza tud esni a hűtővíz hőfoka.

Nekem 6,8 - 7,3 között szokott általában fogyasztani, nagy rész országúton, nem sportosan hajtva.

Volt itt korábban beírás, mint szerviztapasztalat, hogy előfordult vezérműlánc átugrás, ezt csak azért furcsállom, mert külföldi oldalakon ilyet nem lehet olvasni, legalább is én nem találtam.

A gyertyacsere ( 4 év vagy 60000 km ) idétlen, le kell szedni a szívócsövet, mert felette megy.

Ennyi jutott hirtelen eszembe, jó keresgélést!

 

Blacky

Előzmény: Transalp72 (18764)