farigó82 Creative Commons License 2024.02.23 -2 0 26617

Bizonytalankodásra egyik kérdésed kapcsán sincs semmi okod. Az idén bevezethető S76-S36/G43 összekötés lehetőségét itt a JELENÁLLAPOT alatt írtam le: https://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9018195&go=166431465&p=1#166431465. Tripla FLIRT Ferencvárosnál szétcsatol, egy egység megy KőKi-re a debreceni és a szegedi kapcsolatok miatt, a dupla pedig Kőbánya felsőn át halad Pilisvörösvárra. Ez akkor válhatna népszerűvé, ha az elkövetkező éveket nem tarkítanák vágányzárak.

 

A Déli Körvasút II. ütemének az építése "pályakarbantartás" címén indul március 1-jén, tekintve hogy a mélyépítéshez szükséges szádfalelemeket már leszállították a helyszínre. Márc. 14-ig ilyen vágányzárra van kilátás (a márc. 11-14-i időszakra ma jelent meg):

https://www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/line-lock/v2_hirdetmeny_30a_ferencvaros_-_kelenfold_0301-0310.pdf

https://www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/line-lock/v1_hirdetmeny_1_ferencvaros_-_kelenfold_0301-0311.pdf

https://www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/line-lock/v3_hirdetmeny_40_ferencvaros_-_kelenfold_0301-0311.pdf

https://www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/line-lock/v5_hirdetmeny_30a_ferencvaros_-_kelenfold_0311-0313.pdf

https://www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/line-lock/v1_hirdetmeny_1_ferencvaros_-_kelenfold_0311-0314.pdf

https://www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/line-lock/v2_hirdetmeny_40_ferencvaros_-_kelenfold_0311-0314.pdf

Elnézve azt a gyakorlatot, hogy a kivitelező érdeke fontosabb az utasokénál, az építkezés engedély szerinti 5 éves időtartama alatt a fenti kínálatcsökkentésre igen gyakran és elhúzódóan kell számítani. Szerintem ha az egész leállítását egy öntökönlövésnek tekintjük, akkor 5 évnyi random vonatkimaradás olyan, mint egy sorozatlövés a hímtagunk felé.

Mindez ezzel a drága műszaki tartalommal nem az utasigények miatt épül - tekintve hogy 12 m a trapézszelvényű töltés koronaszélessége, ahol elfér 3 vágány honvédségi szállítmánynak megfelelő űrszelvénnyel is - hanem egy közbeszerzés miatt.

Ehhez hozzájön, hogy a ma 4 vonapár/órás személyszállítást az MT (https://drive.google.com/file/d/1PdcmnfjKmyic70s02PnUQFaiFv5Glmpe/view) forgalmi terve (12. ábra) szerint 11 vonatpár/órára merték fölbővíteni (az ötletgazda már posztolt 12-ről szóló tervet is). Azért írom, hogy "merték", mert 4 párt vesznek ki déli vágányra egyvágányú forgalmi rend szerint, a többi 7 a megmaradó 5 pár tehervonattal továbbra is közös vágányt fog használni, ami elég zavarérzékenyen lesz leközlekedtethető (zavarézékenység-vizsgálattal nem támasztották alá a megvalósíthatóságot az MT-ben). Ha ez így lehetséges, akkor érthetetlen, hogy ma miért nem jár óránként 7 pár személyszállító vonat a Kelenföld-Ferencváros állomásközben. Hazai gyakorlat ugyanakkor, hogy tehervonatok nélkül a Kelenföld-Déli és a KőKi-Nyugati vonalakon térközös biztosítással leközlekedtettek 12 vonatpárt óránként (egy találkozási tilalmas alagúton és egy kézi állítású váltókörzeten át). Úgyhogy KÖFI-vel itt az új megállókon és a tejgyári kapcsolaton kívül semmit se kellene építeni, és meglenne egy bécsi típusú (REX+S-Bahn) törzsszakaszunk. Itt a 338 milliárd Ft-os beruházás leállítása a kivitelezőnek lenne tökönlövés, az utasok fellélegezhetnének.

 

A V0-ról pedig szintén jók infóid, nincs okod bizonytalankodásra. Nyár óta itt a koncepció: https://hungrail.hu/wp-content/uploads/2023/07/koncepcio_ovak.pdf és https://hungrail.hu/wp-content/uploads/2023/07/ovak_skv.pdf. Decemberre el kellett volna készülnie a dunai szakasz KHT-jének, csak az ÉKM ( = a Déli Körvasút beruházója) nem fizette ki a Hungrailnek a tervezési díjat az adónkból. Magyarán egy szándékosan hátráltatják a Budapestet elkerülő teherfolyosó Duna-hídját.

ex41fan

Előzmény: NAR (26613)