trizs77 Creative Commons License 2024.02.20 0 4 110140

nem lehetett rossz állapotban.))

 

---------------------------------------------------------------------------------------------

 

biztosan nem volt rossz állapotban.

 

Úgy kb. 1975-től elég sűrűn előfordult - ami azelőtt nem nagyon volt akövös- volános divat- hogy egy gyári új IKARUS  (211 vagy 266, 280, )  odakerült valahová egy megyei volán egyik falujába helyközi járatra, és 8-12 év után onnan selejtezték.

 

Magyarul egész életében azt a - fordájába tartozó - 4-5 járatot járta, azonos környéken.

Négy-hat állandó buszvezetővel és persze a szabadságos beváltókkal.

 

Eltelt a 8-12 év és még kilométer se sok volt bennük, hisz ezek a buszok ritkán futottak napi 300 km-nél többet.

Sőőőt.

Sok volt köztük amelyik hétvégente nem is járt.

 

A Jósvafői IKARUS-311 azért is volt icirit furcsaság mert amikor készült (1971-ben) még ez nem volt divat.

De ez a kocsi - gazdája elmondása alapján - valamiért az élete első napjától ott járt Jósvafőn addig amíg üzemben volt.

Azt mondta a gazdája, hogy a miskolci kollégák elhozták Fehérvárról (nem Ő).

Kb. egy hétig állt Miskolcon.

Nem járt sehová.

Majd, a váltótársával egy akkor már nagyon idős bácsival, berendelték őt is Miskolcra és minden ünnepélyesség nélkül átadták nekik.

Ők hozták haza Jósvafőre üresen.

 

A két ráncajtó végig működő képes volt.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Ep128 (110138)