malazs Creative Commons License 2024.02.09 -1 1 65091

Sziasztok! Bocsánat,de sok elfoglaltság miatt eddig csak read only módban voltam.

 

Az utóbbi hozzászólásokhoz pár adalék,tény és saját vélemény, illetve bennfentes info:

 

Debrecen-Isztambul: Jó ideje van rá igény, kérdés volt hogy mekkora és mennyire folyamatos. Erre most jelentősen rásegítettek az itteni beruházások. Rengeteg Török és egyéb Keleti Országok polgárai dolgoznak itt a nagyobb beruházásoknál (BMW,CATL, és ezekhez kapcsolódó cégek) Számukra ez igen csak könnyebbség hogy egyszerűbb az ide és a haza jutásuk, mellette persze az egyéb ki és beutazó turizmus és üzleti utasok.

 

Debrecen-Antalya: Az elmúlt évben kiemelkedően teljesített a heti 2 járat júniustól-október végéig. A nyitó és a záró járaton is ott voltam, meg persze közte és jó pár ismerősöm is, nem beszélve azon barátaimról akik a személyzet része. Igen nagy arányú volt az utazási irodák foglalása (több visszamondta a charterét és a wizz gépén voltak foglalt helyeik, ez érthető is, sokkal költséghatékonyabb és kisebb a kockázat)Ezek mellett sok egyéni nyaraló, sok orosz és jó pár török is volt állandóan az utasok közt. Mivel júniusban indult a járat a tavaszt nem lehet alapul venni (személyes vélményem hogy az idei évben, annak ellenére hogy heti kettőről megvágták egyre a járatot, nem lesz kellő mértékű a foglaltság, viszont a suli végétől október végéig igen)

 

Akár BUD-AYT, akár DEB-AYT esetén most horribilisek a jegyárak, 2 hónappal ezelőtt nem így volt és valószínű hogy 1-2 hónap múlva nem is lesz így. A jelenlegi árak annak köszönhetőek hogy az irodák befoglalták a helyeket a szezonra, tehár járatonként foglaltak 40-100 helyet, amit a rendszer úgy értékelt hogy a járat indulása előtt 5-8 hónappal hatalmas a kereslet, tehát a "dinamikus árazás" ez szerint lett kalkulálva. Majd ha a rendszer érzékeli hogy hetekig visszaesés van és nem kellő mértékű a foglalás, akkor elkezd lefelé árazni. Szóval érdemes várni a "megfelelő árig"

 

Az hogy meg lettek vágva a járatok, az annak a következménye hogy a Wizz kényteen lesz nélkülözni nem kevés számú gépet a Pratt&Whittney hajtóműproblémák miatt. Nem csak ezeken az útvonalakon, hanem ettől forgalmasabb és jövedelmezőbb útvonalakon is. Az hogy Debrecent ez kevésbé érinti, az annak köszönhető hogy eleve nem sok járat van innen, a "napot és a hetet ki kell tölteni". Tehát itt vagy jelentős törlés jöhetett volna szóba(leginkább ez esetben szinte minden járat, vagy csak 2-3 napon lett volna járat arra amire futja, vagy ha már itt a gép, kitöltik a napot. Nem mellékesen utóbbi azért is jobb megoldás mert még ha kevés utassal is megy innen a gép, a Wizz akkor is kompenzálva van.

Előzmény: hunaqua (65086)