Szia!
A világért se akarnék vitát---fölöslegest meg plane nem gerjeszteni....,"Megnyugtatási próbának "megkellene mérni egy pl egy abszolult hagyományos savas akkumlátor feszültségét pl egy régebbi japán akkumlátoron---,ahol 8-10 éves akksik általában még üzemelnek....
Lehet hogy jobb volna az emlitett pl" 13,8 -14,1V" töltés----,ha ez ténylegesn mindig és minden körülmények közt megvan..,viszont 99% hogy minden szabályzó .,ha uj ha utángyártott ennél többet fog tölteni!!! Ezért pénzkidobásnak gondolom a cseréjét...
Ha csak egy vezeték van a generátor két tűs szabályzójában akkor az "L"-----nincs motor ECU felügyelet
Ha mindkét vezeték bevan bekötve akkor L és D..., ez esetben van a motor ECU által vezérelt "smart" töltési rendszered..,
A tényleges szabályzást ez esetben is a beépitett szabályzó végzi , de müködése a motor ECU által vezérelve-felügyelve..,
Nagy márkáknak mint BANNER-BOSCH stb nem kell eleve nagy bizalmat adni-----,szerencse és egy jó AKKU kelhet.....
üdv