sugark Creative Commons License 2023.12.23 0 1 210

szóval az előzőből lemaradt

 

Emag, Alza a király pedig velük is volt már gondom, nem is kicsi,

garanciális visszaküldés alatt eltört TV, full bukta;

alaplap hibás iPhone, aminek a képernyője be van törve, fél bukta.

De aszem Alza a legjobb, mert ott van kihez visszavinni személyesen (Róbert Károly krt.).

 

 

szóval Aqua 2. eset

 

2021. 11. 27.

Xiaomi Mi 1S elektromos roller fekete (FBC4019GL), Rendelés azonosítód: 2512767

Hivatalos hatótáv 30 km, 2 év garancia.

 

Elismerem, ez az én hibám, ez az én hibám, EZ AZ ÉN hibám!

Hideg is van, 90 kg csupa izom vagyok, maxi sebességgel csapatom és így csak kb 6-8 km a hatótáv.

Nem foglalkoztam vele, gondoltam biztos elfelejtettem feltölteni, biztos rég volt feltöltve,

biztos hideg van, biztos lapos a kerék, biztos véletlen a 10km-es változatot rendeltem. TUDOM, ÉN HIBÁM!

Keveset használtam, 2 év alatt pontosan 102 km-t tettem bele.
Na de mostanság 2023 megint használtam és panaszkodtam kollégáknak milyen keveset bír, aztán mondták, hogy akkor ez biztos hibás, vigyem vissza. Még épp garanciális, a legjobbkor jött a jótanács.

 

Na visszavittem, kb gyári állapotban van, csillog villog, státus infót nyomtattam mi szerint 1 megtett km után a riportált hatótáv kb 5 km-t csökken.

Mondtam, hogy tudom tudom akku, de ez mindig ilyen volt, azért próbáljuk meg a szervízben bevizsgálni, hátha a motor rossz, hátha a töltés.

Na visszajön a szervízből.
Aqua ítélet: "A termék jótállás keretein belül történő ügyintézését a szakszervíz visszautasította. Akkumulátorral működő termékek esetében az akkumulátor jótállási ideje eltérhet a termék jótállási idejétől. Ezt minden esetben a gyártó szabályozza, arról tájékoztatást a termék leírásában vagy a gyártó elérhetőségein lehet kapni."

Hát jó sejtettem, hogy ez lesz, én is akkut mondanám látatlanban, csak hát én tudom hogy az első naptól fogva ez a hiba fennáll.
Jó, kérdem: milyen garancia vonatkozik az akkura?
Aqua: ja azt nem tudja, érdeklődjek a gyártónál!
Én: a Xiaomi-nál Kínában? Ki itt a distributor Magyarországon? -- máskülönben tőletek vettem, a jog értelmében ezt nektek kéne tudni, de nem akartam belemenni, nem kérdeztem, csak gondoltam, láttam az aquáson, hogy 
gyengék az idegei, ettől az ártalmatlan kérdéstől azonnal besértődött, szemei akkorák lettek hogy elfedte a szemöldökét is

Aqua: ő semmit nem tud, próbálkozzak a "gyártónál"

Én: jó, mondom akkor akku? biztos? mondom, jó ha akku akkor így jártam, veszek bele új akkut, de mi van ha mégsem akku a hiba? akkor feleslegesen kidobtam a pénzt. akkor mi lesz?

Aqua: a szerviz mondta, az akku az olyan.... telefonos példák....

Én: tehát kimérték a cellát? megvizsgálták egyáltalán? mondom egy papírragasztóval ragasztottam rá az töltőt a gépre és az érintetlennek tűnik. És nem látom itt a szerviz jegyzőkönyvet, az hol van?
Aqua: elmegy -- tiszta ideg, pár perc múlva hoz egy papírt amin a visszautasítás szövege van.

Én: mondom ezen nem látszik hogy valóban megvizsgálták, szerintem hozzá sem nyúltak, a gumi zsír tiszta, én fújtam be gumiápolóval :)

Aqua: szerintem ők hazudnak?

Én: gondoltam: ja; mondtam: nekem az a lényeg hogy legyen a gép, és kicserélem az akkut ha tényleg az a baja, csak hát....
Aqua: érdeklődjek a gyártónál.....

Igazából ennyi, a mai napig nem tudom mennyi az akku garancia, gondolom 6 hónap vagy 1 év.

Persze gyártó is biztos túloz, simán lehet hogy mindenkinek ugyanennyit bír gép.

Tudom, EZ AZ ÉN HIBÁM! A legelején kellett volna visszavinnem.


De akkor mi a bajom?

Hát hogy bunkók, ez az azonnali támadó jelleg a boltosoktól, vicces mennyire nem póker arcok, az arcukra kiül minden amit gondolnak. Kicsit sértő, hogy a szemükben látod magad mint "Kati bácsi, a szegény hülye". Meg bajom, hogy hazudnak hogy megvizsgálták. Talán tényleg el is küldték a szervízbe, de hogy a szerviz nem vizsgálta meg az sicher, és én mit kötekedek, jegyzőkönyvet sem kaptam, azt is úgy gyártották gyorsan. Na és hogy én találjam ki ki a hivatalos Xioami illetékes az ügyben.

Krisztián

nem értem miért nem értik
a problémás ügyek az ügyek

nincs olyan hogy "jó" ügy (vettem egy telefont minden szuper, és visszamegyek a szervízbe, nyitok egy hibajegyet és beleírom hogy minden jól működik, szuper vétel volt)
csak olyan vagy hogy "rossz" ügy (az ügyfélnek valami gondja, baja van és a szervízben csak ilyenek vannak)
és ez különbözteti meg az egyik céget a másiktól, hogy a "rossz" ügyekből hányan mennek "boldogan" és hányan "boldogtalanul" haza