Evgeniy Kazancev barátunktól kaptuk anno ezt a képet Szibériából és még néhány hasonlót:
https://www.hajoregiszter.hu/hajoadatlap/barnaul/barnaul/2276/1795
BARNAUL: После берегона из Венгрии. Новосибирская РЭБ флота, 1959 год / Magyarországról történt körbehajózás után a noviszibirszki folyamhajózás flottájában 1959-ben/. Látható a bedeszkázott, tengerállóvá tett hajó.
A behajózott útvonal Duna- Fekete-tenger – Don - Volga-Don-csatorna – Volga – Volga-Balti-csatorna – majd Skandinávia körül és az orosz északi tengereken a szibériai folyókig. A Volga-Balti-csatornának van egy leágazása a Ladoga-tóból Belomorsk felé, az a Fehér-tenger-csatorna, ha ott elfért, akkor nem kellett Skandináviát kerülni, A tolók, vontatók elfértek, de ők is a tengeren mentek onnan tovább, mégpedig saját lábon, mert parthajózásra alkalmasak voltak. A személyhajók azonban szélesebbek voltak, mint 14,3 m, így amennyiben nem faragtak le a szélességükből valamilyen úton-módon 1 m-t, akkor kerülniük kellett Skandináviát, valamint azokat vontatták (a tengeren biztosan). Volt pár éve egy videó a youtube-on, amit most nem találok, be volt linkelve ide a topikra is. Egy szibériai folyami személyhajót hoztak át ezzel a módszerrel Szentpétervárra.