"azt hittem, hogy a gyári gari az az etetés, amit soha nem tudsz érvényesíteni"
Más mosóporok esetében igaz lehet, de nem az AEG-Electrolux esetében. Ők ugyanis rájöttek, hogy a mosógépben az a legfontosabb és a legdrágább, ha működik, de lehetőleg olcsóbban, mint a konkurensé.
Ezért nem a minőséget és az élettartamot növelik, hanem a készülék átvételi árát csökkentik - a hiányzó részt majd később beszedik, emiatt nem kell aggódnia se a részvényeseknek, se a mosnivágyó feleségnek.
Hogyan működik? Két AEG mosógépünk van, az elsőről (áram és víztakarékos hőszivattyús mosó-szárítógép, a cég zászlóshajója volt anno) mindenki le akart beszélni, mert kurva drága, úgyis idő előtt tönkremegy, javíthatatlan, ezért kuka lesz az egész stb... Megvettem 1+3 év gyári garival, 4 és fél éve minden nap megy hibátlanul. Mikor lejárt a gari, újra kötöttem rá egy kiegészítő bizosítást, de nem külső céggel, hanem magával a gyártóval. Ebben az a lényeg, hogy hiba esetén nem a kisbetűs részben elrejtett lerázásról van szó, hanem arról, hogy ha nem tudják megcsinálni, egy vadiúj készülékre cserélik.
A másik gépünk egy felültöltős AEG, amit szintén 1+3 éves gyári garival vettünk, ám ennek a vízbeeresztő szelepe 3 és fél év múlva nyitva maradt, folyt a víz befele, megállíthatatlanul. Szerelő ki, csere, szerelő el. És a garancia utolsó napján, amikor éppen további 3 éves biztosítást kötöttem volna, a gép megáll, a víz nem folyik be, csak csordogálgat, mosás nem indul el, E-10 hibajel, szűrőtakarítás, de nem javul meg. Rossz gépre eleve nem kötnek gyári biztosítást se, ezért szerelőt küldtek, aki újra kicserélte a szelepet, és mivel elbizonytalanodott ő is, biztos, ami biztos, kicserélte az elektronikát is. Kösz, majdnem új mosógépünk van, és még nem fizettünk semmit! Na majd most, az újabb 3 évre, de mennyit is?
A 3 éves alapdíj 27.990 Ft, ez kb. a szakszerviz egyszeri kiszállási díja (jattal együtt:), ha nincs semmilyen garanciád vagy biztosításod. És akkor még hozzá sem nyúltak a géphez, nem cseréltek semmit, csak kijöttek.
Idézem az AEG gyári szervizszolgálat levelét:
"Telefonon történt beszélgetésünkre hivatkozva küldöm az „Electrolux kiterjesztett garancia” - általános tájékoztatóját.
A szolgálatás jótállási időn belül és azon túl is megköthető a készülékékre.
Electrolux adja Electrolux/AEG /Zanussi termékekre, nincs köztes, harmadik szereplő, aki akár évenként cserélődhet.
Alap feltétel: készülék 8 éves koráig lehet igénybe venni, a szerződés megkötésének időpontjában a készüléknek hibátlanul működőképesnek kell lennie, meghibásodott készülékre nem vehető igénybe.
Amennyiben megjavították a készüléket, természetesen megvásárolható ez a szolgáltatás.
Türelmi idő: 30 nap
Biztosítás tartalmazza:
- Ingyenes javítás a készülék gyártőmű eredetű meghibásodása esetén.
- A biztosítási idő alatt is ugyanazok a hivatalos márkaszervizek javítják a készülékeket, eredeti alkatrészekkel, akik a jótállási idő alatti javítást is végzik. Ezzel is garantáljuk, hogy ügyfeleinknek a biztosítás időtartama alatt is képzett és tapasztalt szakemberek segítsenek.
- Amennyiben nem tudjuk megjavítani a készüléket a meghosszabbított védelmi időszak alatt, egy teljesen új cserekészüléket kínálunk fel.
- Véletlen Megrongálódás Elleni Védelem / csak a prémium szolgáltatásnál vehető igénybe!!!
Biztosítási csomagok, díjak:
- Kiterjesztett garancia alap biztosítás 1 évre – 14 990 HUF
- Kiterjesztett garancia alap biztosítás 3 évre – 27 990 HUF
- Kiterjesztett garancia prémium biztosítás 1 évre – HUF 16 990
- Kiterjesztett garancia prémium biztosítás 3 évre – HUF 32 990
Milyen előnyökkel jár a biztosítás?
- Ingyen javítjuk a készüléket, ha meghibásodik
- Kicseréljük a készüléket, ha nem javítható
- Fedezzük a javításhoz kapcsolódó szállítás, valamint a be- és kiszerelés költségét
- Országos szervizhálózattal rendelkezünk - egész évben rendelkezésére állunk
- Képzett és felkészült szakemberekkel dolgozunk
- Eredeti Electrolux alkatrészeket használunk a javítás során."