ujszela Creative Commons License 2023.10.01 0 1 237645

Szervusztok!

Olyan rég jártam már itt, hogy újra kellett regisztrálnom.

 

Én többnyire hidraulikaolajat használok, mert ahhoz jutok hozzá legkönnyebben. Olajozás után ugyanolyan fontos szárazra törölni a lánc felületét és nem hagyni felgyűlni rajta a koszt. Fogjál egy pamutrongyot, markold vele körbe a láncot az alsó ágon és szakaszosan húzogasd végig a lánc teljes hosszán. Ezt a műveletsort legalább 200 km-enként érdemes megismételni, de ha esős időben is mégy, akár naponta is. A hajtás meghálálja. Az olaj minősége nem túl lényeges, az a fontos, hogy ne fusson szárazon a lánc. A pillanatnyi kenési állapot legegyszerűbben úgy tesztelhető, hogy fogsz egy szabadon álló láncszemet és két ujjal megcsavargatod. Ha tapintásra egyenetlennek érzed a mozgását, akkor kenni kell.

 

Amúgy nem csoda, hogy a montin kevesebb ideig bírja a lánc, mert ott a kisebb első lánckerekek miatt nagyobb erők ébrednek és jellemzően több dzsuvát is kap a rendszer (rendeltetésszerű használat esetén). Nálam kb 2000 km a csereperiódus, sokat megyek kistányéron.

 

Persze ennél sokkal többet is lehet menni vele, de akkor már számolni kell a fogassor cseréjével is.

 

Régen használtam azt a stratégiát, hogy 8-10000 km-t mentem egy lánccal és utána lecseréltem az egész hajtást. Ha csak néha használod és nem mégy sokat, ez is lehet ésszerű. Van olyan ismerősöm is, aki minden évben lecseréli a komplett alsó polcos hajtásrendszert.

Előzmény: SzeZo (237644)