AKF996 Creative Commons License 2023.09.30 0 7 109287

Ha már szóba kerültek itt a néhai ex-BKV-s BX 5X-XX-es gépek, felemlegetném közülük a BX 51-88 történetét, ami példás pályafutást tudhatott be magának a budapesti karrierje után. Először '96-ban került többedmagával (58-57, 58-83, 58-89, 58-90) az SzKT-hoz, hogy néhány ősöreg 280-ast kiváltsanak velük, még teljesen eredeti BKV-formátumban, kéken és ráncajtósan dolgozott itt.

Majd '98 áprilisában, a 2-es és 90-es vonalcsaládokon történő szolgáltatóváltással mind átkerültek a Tiszához, ahol is a többi társával egyetemben egy módszeres és tisztes tiszás felújítást kapott, bolygóajtókkal, a .06-os szériákra jellemző belső paraméterekkel (pl. barna műbőr ülések), új dekoritlemezek mindenhol, na meg persze Tisza-világoskék színezés. Maradt a 90-es /Lugas utcai decentrum/ vonalcsoportján, ám olyan irigylésreméltó gárdát kapott, ami nem sok busznak adatott meg. Duplalámpásították, állandóan díszítették (pl hófehérre fújt felnijei, amikre időnként ráadásul az ún. "tyúkitatós" dísztárcsák is felkerültek, sokáig emlékezetesek voltak) amiknek köszönhetően még az egyébként is sok volán által irigyelt tiszás helyi állományon belül is kiemelkedett a 2000-es évek első felében. Nagyon sok szegedi buszrajongó és közlekedésbarát nagy kedvence volt.

Aztán sajnos az évtized közepén kikerült az addigi gazdái keze alól, és onnantól szinte csak lovaglógép volt (duplalámpáit és a díszek nagy részét leszerelték, és a váltóján is állítottak valamit 2006 körül, mert onnantól a hangja sem volt már a régi). Én még emlékeztem rá 2008 körülről is járt még, de akkor már igen csak csotrogánygép képét mutatta, 2009 elején aztán selejt is lett.

 

2004-ben:

https://indafoto.hu/wackond/image/5337853-08dc3b09

 

Aztán 2 évre rá "már csak" így nézett ki:

https://indafoto.hu/wackond/image/5337857-9a67a1e6

 

 

Előzmény: Jobbramagyar (109138)